توسعه فرآیند آموزش بالینی اصول و فنون پرستاری با رویکرد مشارکتی- اقدام پژوهی


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 توسعه فرآیند آموزش بالینی اصول و فنون پرستاری با رویکرد مشارکتی- اقدام پژوهی دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد توسعه فرآیند آموزش بالینی اصول و فنون پرستاری با رویکرد مشارکتی- اقدام پژوهی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی توسعه فرآیند آموزش بالینی اصول و فنون پرستاری با رویکرد مشارکتی- اقدام پژوهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن توسعه فرآیند آموزش بالینی اصول و فنون پرستاری با رویکرد مشارکتی- اقدام پژوهی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقیقات کیفی در علوم سلامت

تعداد صفحات :۲۰

مقدمه: دانشکده های پرستاری همگام با تغییرات در سیستم های مراقبتی، به اصلاح در برنامه های آموزش بالینی به ویژه اولین تجربه دانشجو در ورود به بالین دارند. اولین تجربه بالینی به عنوان سنگ بنای حرفه ای در آموزش پرستاری تلقی می شود. این مطالعه با هدف شناسایی چالش های موجود در آموزش بالینی اصول و مهارت های بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری و توسعه آن با رویکرد مشارکتی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز صورت انجام شد.روش: مطالعه حاضر گزارش دو چرخه عمل از یک مطالعه اقدام پژوهی با رویکرد همکاری متقابل و شیوه بحث گروه های متمرکز، و با مشارکت ۸۴ نفر از کلیه افراد ذی نفع صورت گرفت. برای تحلیل داده های حاصل از مصاحبه های گروه های متمرکز از رویکرد تحلیل محتوا استفاده شد. در چرخه های عمل نیز از روش ارزیابی انعکاسی در حین عمل و همچنین ارزشیابی پایانی در آخر هر چرخه با مشارکت کلیه اعضای درگیر از جمله دانشجویان استفاده شد.یافته ها: یافته های مطالعه نشان داد که«عدم انسجام در برنامه و اجرای برنامه آموزشی، مدیریت ناکافی ارتباطات درون و برون سازمانی، عدم درک کافی دانشجو از موقعیت، عدم کنترل مداخله گرها و عدم استفاده مناسب از تسهیل کننده ها در آموزش و بالین» از چالش های مهم پیش روی روند کارآموزی اصول و مهارت های بالینی در بستر مورد مطالعه بود. پس از تعیین مشکلات به صورت طبقه بندی، گروه های صاحب اختیار در تصمیم گیری های آموزشی در دانشکده با همکاری و مشارکت در برنامه کارآموزی اصول و مهارت های بالینی، یک برنامه عملیاتی در چارچوب کلی برنامه آموزشی درسی مصوب کشور تدوین نمودند. نتایج ارزشیابی در دو چرخه عمل، موفقیت کلی طرح عملیاتی بر مبنای مشارکت حرفه ای مدیران و مربیان از دانشکده و مدیران و پرستاران از بالین به همراه دانشجویان درگیر در همکاری متقابل در آموزش بالینی را تایید کرد.نتیجه گیری: برنامه ریزی با مشارکت همه دست اندرکاران آموزشی و بالینی و دانشجویان درگیر در کارآموزی اصول و مهارت های بالینی، در کاهش نارسایی های آموزشی و فاصله تئوری و عمل موثر می باشد و رضایتمندی تمام ذی نفعان به دنبال دارد.

کلید واژه: اصول و فنون پرستاری، اولین تجربه بالینی، دانشجوی کارشناسی پرستاری، آموزش بالینی مشارکتی، مطالعه اقدام پژوهی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.