عنوان فارسی: اندیشه سیاسی شیخ شهاب الدین سهروردی (۵۴۹-۵۸۷) (عنوان عربی: الفکر السیاسی للشیخ الشهاب الدین السهروردی (۵۴۹-۵۸۷))


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: اندیشه سیاسی شیخ شهاب الدین سهروردی (۵۴۹-۵۸۷) (عنوان عربی: الفکر السیاسی للشیخ الشهاب الدین السهروردی (۵۴۹-۵۸۷)) دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: اندیشه سیاسی شیخ شهاب الدین سهروردی (۵۴۹-۵۸۷) (عنوان عربی: الفکر السیاسی للشیخ الشهاب الدین السهروردی (۵۴۹-۵۸۷))  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: اندیشه سیاسی شیخ شهاب الدین سهروردی (۵۴۹-۵۸۷) (عنوان عربی: الفکر السیاسی للشیخ الشهاب الدین السهروردی (۵۴۹-۵۸۷))،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: اندیشه سیاسی شیخ شهاب الدین سهروردی (۵۴۹-۵۸۷) (عنوان عربی: الفکر السیاسی للشیخ الشهاب الدین السهروردی (۵۴۹-۵۸۷)) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : سیاست متعالیه

تعداد صفحات :۲۲

چکیده فارسی:شیخ اشراق برای حکمت عتیق اهمیت فراوانی قائل شده و حکمای باستان را در درک حقیقت مصیب دانسته است. وی از یک سو درصدد بود تا حکمت زردشت و افلاطون را با یکدیگر ترکیب کند و از سوی دیگر حکمت واحد و کلی و جاودانه ای را به وجود آورد که از آموزه های دینی و اسلامی برخوردار باشد. روش شناخت شهودی در اندیشه سهروردی در مرکز قرار می گیرد و دو پایه استدلال و شهود اشراقی پایه های حکمت ذوقی او را تشکیل می دهد. دغدغه اصلی مقاله، بررسی نسبت اندیشه سیاسی سهروردی با مبانی فلسفی اوست. بر این اساس، اندیشه سیاسی سهروردی مجموعه ای منسجم از مبانی فلسفی است که در بستر زمانی خاص منجر به تولید نظریه ای خاص در باب حکومت گردید. حکیم متاله که مجهز به عقل و حکمت می باشد، حاکم مطلوبی است که از قبل آن نظریه دو ساحتی انسانی الهی یا اسلامی اشراقی جایگزین نظریه و رویکرد تک ساحتی مادی جسمانی (دنیوی) می شود.

چکیده عربی:زعیم الأشراق الشیخ السهروردی ینظر الی الحکمه فی الماضی العتیق نظره مساعده، إذ یری الفلاسفه من الحضارات القدیمه، ذو نظره صائبه. لذالک الشیخ یسعی لتنسیق وتألیف الحکمه الزرادشتیه مع الحکمه الافلاطونی، حتی یصنع حکمه متحده وخالده علی أسس ومعالم الدین الاسلامی.المنهج المعرفی الشهودی، یقع فی المرکز رؤیه السهروردی، والجناحین المعرفی ای الاستدلالی والشهودی تحملا هیکل الحکمه اللتی تدیر علی مشروعه الذوقی.المهمه الاصلی لهذه المقاله، هی الدراسه حول الفکر السیاسی للسهروردی ومبانی الفلسفی له. علی هذا الرصید، الفکر السیاسی للسهروردی تکون مشروع منسجم من المبانی الفلسفی، اللذی اصبح فی فتره تاریخیه خاصه نظریه مخصوصه فی مقوله الحکومه. الحکیم الالهی اللذی مجهز بأتجاهین من العقل والحکمه، حاکم مطلوب. ولذالک هذا النموذج من النظام المعرفی ذوا أتجاهین، الالهی والانسانی. حل محل النظام المعرفی ذو تجاه الواحد المادی (الدنیوی).

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: سهروردی، اندیشه سیاسی، مبانی فلسفی، حکیم متاله، حکمت اشراقی، حاکم مطلوب (کلیدواژه عربی: السهروردی، الفکر السیاسی، المبانی الفلسفی، الحکیم المتأله {الإلهی}، الحکمه الاشراقی، الحاکم المشروع)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.