مقایسه فرآیندهای درک کارآمدی و تهدید در پیش بینی مصرف سیگار در بین دانشجویان با بهره گیری ازمدل فرآیند توسعه یافته موازی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقایسه فرآیندهای درک کارآمدی و تهدید در پیش بینی مصرف سیگار در بین دانشجویان با بهره گیری ازمدل فرآیند توسعه یافته موازی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقایسه فرآیندهای درک کارآمدی و تهدید در پیش بینی مصرف سیگار در بین دانشجویان با بهره گیری ازمدل فرآیند توسعه یافته موازی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه فرآیندهای درک کارآمدی و تهدید در پیش بینی مصرف سیگار در بین دانشجویان با بهره گیری ازمدل فرآیند توسعه یافته موازی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقایسه فرآیندهای درک کارآمدی و تهدید در پیش بینی مصرف سیگار در بین دانشجویان با بهره گیری ازمدل فرآیند توسعه یافته موازی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان
تعداد صفحات :۱۰
مقدمه و هدف: بررسی اعتیاد به سیگار به عنوان رایج ترین، ارزانترین و سمی ترین ماده اعتیادآور و همچنین عوامل روانشناختی و جمعیت شناختی مرتبط با آن در جوانان بویژه قشر دانشجو که نیروهای جوان، کارآمد و سازندگان فردای جامعه می باشند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهمین منظور این مطالعه با هدف مقایسه فرآیندهای درک کارآمدی و تهدید در پیش بینی مصرف سیگار در بین دانشجویان با بهره گیری از مدل فرآیند توسعه یافته موازی انجام شد.روش کار: این مطالعه توصیفی- مقطعی بر روی ۷۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های شهر همدان انجام گرفت. آزمودنی ها به روش نمونه گیری طبقه ای و انتساب متناسب نمونه ها انتخاب شده و پرسشنامه ای که شامل سازه های مدل فرآیند توسعه یافته موازی و اطلاعات جمعیت شناختی بود، به روش خود گزارش دهی توسط دانشجویان تکمیل گردید. داده های جمع آوری شده با نرم افزار SPSS-16 و با آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون، تی دانشجویی، آنالیز واریانس یکطرفه و رگرسیون لجستیک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: میانگین نمره مولفه های تهدید و کارآمدی درک شده به ترتیب ۳۹.۷ و ۳۸.۶ بدست آمد. در این مطالعه ۲۷.۱ درصد از دانشجویان سابقه مصرف سیگار را گزارش کردند. همچنین رابطه معنی داری بین کارآمدی درک شده و متغیرهایی همچون سن، جنس، سابقه مصرف مواد مخدر و محل سکونت دانشجویان مشاهده شد (P<0.05). مولفه های تهدید و کارآمدی درک شده هر دو از عوامل پیش بینی کننده مصرف سیگار بودند.نتیجه نهایی: فرآیند روانشناختی تهدید درک شده، پیش بینی کننده قویتری برای مصرف سیگار بعنوان یک رفتار غیر بهداشتی بود. بنابراین، توجه به افزایش خودکارآمدی و اثربخشی درک شده دانشجویان بعنوان تسهیل کنندگان پذیرش رفتار سالم در برنامه های آموزشی آتی توصیه می گردد.
کلید واژه: استعمال دخانیات، تهدید، خطر، دانشجویان، کارآمدی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.