عنوان فارسی: جوهره حاکمیت الهی در اندیشه سیاسی اسلام (عنوان عربی: أسعد الکعبی مبدأ الحکومه الدینیه فی الفکر السیاسی للإسلام)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
عنوان فارسی: جوهره حاکمیت الهی در اندیشه سیاسی اسلام (عنوان عربی: أسعد الکعبی مبدأ الحکومه الدینیه فی الفکر السیاسی للإسلام) دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد عنوان فارسی: جوهره حاکمیت الهی در اندیشه سیاسی اسلام (عنوان عربی: أسعد الکعبی مبدأ الحکومه الدینیه فی الفکر السیاسی للإسلام) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: جوهره حاکمیت الهی در اندیشه سیاسی اسلام (عنوان عربی: أسعد الکعبی مبدأ الحکومه الدینیه فی الفکر السیاسی للإسلام)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن عنوان فارسی: جوهره حاکمیت الهی در اندیشه سیاسی اسلام (عنوان عربی: أسعد الکعبی مبدأ الحکومه الدینیه فی الفکر السیاسی للإسلام) :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : حکومت اسلامی
تعداد صفحات :۳۲
چکیده فارسی:امتیاز تفکر سیاسی اسلام در تبیین «حاکمیت الهی» از دیگر اندیشه های سیاسی، در نقش محوری عنصر مأذونیت الهی و انتساب عقلانی آن به حاکمیت حقیقی و بالذات حق تعالی، نهفته است که در سایه سار آن از یک سو صبغه الهی یافته و از جهتی حائز مشروعیت و حقانیت می گردد.بر اساس نظام سیاسی اسلام، عالی ترین شاخص در انتساب حاکمیت به حق تعالی، باریابی متولیان امر و صاحبان اقتدار به مقام خلافت و ولایت الهی و در مظهریت اوصاف الهی آنان است؛ هر چند که خلافت انسان کامل، هرگز به مثابه تفویض امور و خالی شدن بخشی از صحنه وجود از خداوند و واگذری مقام الوهیت و ربوبیت به او نیست.نوشتار حاضر در صدد است با استنتاج از آموزه های مترقی اسلام، به تبیین حاکمیت الهی پرداخته، بر خلاف انگاره تئوکراسی در غرب، عدم تلازم میان حاکمیت الهی و نفی هر گونه سالار غیر خدایی با حذف اراده و اختیار مردم در تعیین سرنوشت سیاسی شان را روشن نماید. هرگز در آموزه های اسلام، عنان انحصاری امور به نیابت از خداوند در اختیار گروهی خاص نیست تا آنان به طور مستقل به رتق و فتق امور پرداخته و کسی جز آنان به طور مستقیم با خدا در تماس نباشد و مردم به مثابه رعیتی مکلف، مسلوب از هر نوع اراده و اختیار سیاسی و اجتماعی، تنها مأمور به فرمانبری باشند.
چکیده فارسی:یتمیز الفکر السیاسی فی الإسلام عن غیره من الأفکار السیاسیه فی رؤیته بالنسبه إلی (الحکومه الدینیه)، حیث یتبنی الإسلام نظریه السلطه المطلقه للخالق تعالی ویقر إداره شؤون الأمه بید حکومه دینیه تکتسب شرعیتها من تعالیمه بحکم العقل. حسب النظام السیاسی فی الإسلام، فإن المثال الأسمی لحکم الله تعالی فی الأرض یتجسد فی إیکال شؤون البلاد إلی أولیائه بحق والمخلصین من عباده الذین تتجلی صفاته فیهم. وبالطبع فإن خلافه الإنسان الکامل لا تعنی تفویض الأمور إلیه والإعراض عن الله تعالی.یتطرق الکاتب فی هذه المقاله إلی بیان واقع الحکومه الدینیه التی تتعارض مع النظریه الغربیه فی الحکم، وإثبات عدم التلازم بین الحکومه الدینیه وأیه سلطه غیرها عند غض النظر عن إراده الناس فی تعیین مصیرهم، وذلک اعتمادا علی التعالیم والأسس الدینیه. طبق النظریه الدینیه فی الحکم، فإن الله تعالی لم یوکل الحکم إلی فئه خاصه بشکل مطلق بحیث أنه سلب الإراده سیاسیا واجتماعیا من غیرهم.
کلید واژه: کلیدواژه فارسی: حاکمیت، حاکمیت الهی، ولایت تشریعی، خلفیه الهی (کلیدواژه عربی: السیاده، سیاده الله، الولایه التشریعیه، خلیفه الله)
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.