بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به مطب های دندان پزشکی و شناسایی فرصت های بهبود در شهر فسا در سال ۱۳۹۱
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به مطب های دندان پزشکی و شناسایی فرصت های بهبود در شهر فسا در سال ۱۳۹۱ دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به مطب های دندان پزشکی و شناسایی فرصت های بهبود در شهر فسا در سال ۱۳۹۱ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به مطب های دندان پزشکی و شناسایی فرصت های بهبود در شهر فسا در سال ۱۳۹۱،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به مطب های دندان پزشکی و شناسایی فرصت های بهبود در شهر فسا در سال ۱۳۹۱ :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشکده دندان پزشکی اصفهان
تعداد صفحات :۱۴
مقدمه: توجه به سطح رضایت مراجعین به مراکز درمانی، نقش موثری در برنامه ریزی های مدیریتی در سیستم های خدمات سلامتی ایفا می کند. این مطالعه با هدف بررسی میزان رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به مطب های دندان پزشکی در شهر فسا انجام شد.مواد و روش ها: این تحقیق از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش اجرا به صورت توصیفی- تحلیلی انجام شد. پرسش نامه خودساخته در مقیاس ۵ قسمتی لیکرت در سه بخش، به وسیله مصاحبه تکمیل گردید. تعداد ۴۰۰ نفر از بیماران مورد مصاحبه قرار گرفته، اطلاعات گردآوری شده به وسیله نرم افزارهای SPSS نسخه ۲۰ و Minitab نسخه ۱۶ با استفاده از ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون آماری کای دو تجزیه و تحلیل گردید (a=0.05). روایی پرسش نامه از نظر معیاری و محتوایی تامین شد. برای تعیین پایایی، آلفای کرونباخ محاسبه شد که ۰.۹۱ بود.یافته ها: در بین متغیرهای دموگرافیگ و زمینه ای، بین میزان رضایت مندی و متغیرهای سطح تحصیلات، شغل، جنسیت از نظر آماری رابطه معناداری مشاهده شد (p value<0.001). بین شاخص رضایت کلی بیماران و شاخص وفاداری ضریب همبستگی ۰.۶۷۳ تعیین گردید (p value=0.02). هزینه خدمات دندان پزشکی، رسیدگی دقیق به بیمار و گرفتن شرح حال و معاینه کامل توسط دندان پزشک، نحوه برخورد و احترام منشی دندان پزشک با بیماران و نحوه نوبت دهی به بیمار به عنوان مهم ترین اولویت های کلیدی بهبود خدمات دندان پزشکان مطرح شدند.نتیجه گیری: یافته های این پژوهش حاکی از رضایت کلی بیماران از خدمات دندان پزشکان است. هر چند که به نظر می رسد با اصلاح نقایص بر اساس نظر بیماران می توان رضایت مندی بالاتری به دست آورد.
کلید واژه: رضایت بیمار، خدمات سلامت، دندان پزشک
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.