بررسی برخی وجوه بلاغی در نثر عرفانی شیخ احمد جام بر پایه دو کتاب انس التائبین و کنوزالحکمه


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی برخی وجوه بلاغی در نثر عرفانی شیخ احمد جام بر پایه دو کتاب انس التائبین و کنوزالحکمه دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی برخی وجوه بلاغی در نثر عرفانی شیخ احمد جام بر پایه دو کتاب انس التائبین و کنوزالحکمه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی برخی وجوه بلاغی در نثر عرفانی شیخ احمد جام بر پایه دو کتاب انس التائبین و کنوزالحکمه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی برخی وجوه بلاغی در نثر عرفانی شیخ احمد جام بر پایه دو کتاب انس التائبین و کنوزالحکمه :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : زبان و ادب فارسی

تعداد صفحات :۲۵

عناصر ادبی ریشه در تخیل نویسنده یا شاعر دارند و برجستگی نویسنده در به کارگیری هنرمندانه این عناصر بلاغی است. در مقاله پیش رو سعی خواهد شد تا با بررسی برخی جلوه های ادبی شاخص در نثر شیخ احمد جام (۴۴۱- ۵۳۶ ه. ق) در وهله اول به جایگاه وی در قدرت تاثیرش بر گسترش نثر فنی و مصنوع- در عین حفظ صلابت نثر مرسل- در آغاز قرن ششم هجری اشاره شود؛ دوم به هنر شیخ در استفاده از جلوه های ادبی، هنری که سرچشمه آن از ذوق سرشار فردی و ذهن مخیل وی می جوشد، بپردازیم. احمد جام با استادی تمام نه تنها توانسته با بهره گیری از جلوه های ادبی لطافت و زیبایی خاصی به آثار خود ببخشد، بلکه با این شیوه کلامش را موجز تر و موثرتر کرده است. شیوه ای که شیخ در کاربرد بسامد بالای عناصر بلاغی از جمله: تشبیه، تکرار، کنایه، تمثیل، تلمیح و… به کار گرفته- که در نوع خود کم نظیر است- خود نشانگر جایگاه ارزشمند وی و آثارش در احیای ربان و ادبیات فارسی است.

کلید واژه: نثر عرفانی، احمد جام، انس التائبین، کنوزالحکمه، وجوه بلاغی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.