مقاله بررسی میزان فراوانی اختلالات بینایی در ارزیابی های غربالگری دانش آموزان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در ایران


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی میزان فراوانی اختلالات بینایی در ارزیابی های غربالگری دانش آموزان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در ایران دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی میزان فراوانی اختلالات بینایی در ارزیابی های غربالگری دانش آموزان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی میزان فراوانی اختلالات بینایی در ارزیابی های غربالگری دانش آموزان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی میزان فراوانی اختلالات بینایی در ارزیابی های غربالگری دانش آموزان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در ایران :

مقاله بررسی میزان فراوانی اختلالات بینایی در ارزیابی های غربالگری دانش آموزان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در ایران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در دی ۱۳۸۸ در مجله دانشکده پزشکی اصفهان از صفحه ۷۱۷ تا ۷۲۳ منتشر شده است.
نام: بررسی میزان فراوانی اختلالات بینایی در ارزیابی های غربالگری دانش آموزان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در ایران
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله غربالگری
مقاله اختلالات بینایی
مقاله دانش آموزان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: اختلالات بینایی در کودکی آثار بارزی بر تکامل کودک دارد و باعث محدود شدن فعالیت های اجتماعی، جسمانی، آموزشی و در نهایت آینده شغلی او می شود. در این مطالعه به بررسی شیوع اختلالات بینایی در ارزیابی های غربالگری دانش آموزان در مناطق مختلف کشور پرداختیم.
روش ها: جمعیت نمونه شامل کلیه دانش آموزان پایه ها اول دبستان، سوم دبستان، اول راهنمایی و اول دبیرستان در مدارس وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی ایران در سال ۱۳۸۶ می باشد .
یافته ها: شیوع اختلالات بینایی در این مطالعه ۴۷ درصد در دانش آموزان مقطع اول ابتدایی، ۳۸ درصد در دانش آموزان مقطع سوم ابتدایی و ۵۸ درصد در دانش آموزان مقطع اول راهنمایی و ۴۱ درصد در دانش آموزان مقطع اول دبیرستان اختلال بینایی در ارزیابی های غربالگری به دست آمد. بیشترین میزان اختلال بینایی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (۱۰۵۹ درصد) گزارش شده است .
نتیجه گیری: شیوع اختلالات بینایی در برخی مناطق نسبت به کشور در مطالعه فعلی و گذشته بالا می باشد. طراحی مطالعات دقیق برای تعیین علل احتمالی نظیر عوامل محیطی و; و بررسی نوع اختلال بینایی ضروری است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.