عنوان فارسی: اثربخشی خانواده درمانی با الگوی شناختی – رفتاری مذهب محور بر عملکرد خانواده بر سازگاری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر متوسطه شهر اهواز (عنوان عربی: العلاج الأسری بأنموذج معرفی – سلوکی دینی المحور وتأثیره علی أداء الأسره فی الانسجام والأداء الدراسی للطلاب الذکور فی المرحله الإعدادیه بمدینه الأهواز )


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: اثربخشی خانواده درمانی با الگوی شناختی – رفتاری مذهب محور بر عملکرد خانواده بر سازگاری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر متوسطه شهر اهواز (عنوان عربی: العلاج الأسری بأنموذج معرفی – سلوکی دینی المحور وتأثیره علی أداء الأسره فی الانسجام والأداء الدراسی للطلاب الذکور فی المرحله الإعدادیه بمدینه الأهواز ) دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: اثربخشی خانواده درمانی با الگوی شناختی – رفتاری مذهب محور بر عملکرد خانواده بر سازگاری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر متوسطه شهر اهواز (عنوان عربی: العلاج الأسری بأنموذج معرفی – سلوکی دینی المحور وتأثیره علی أداء الأسره فی الانسجام والأداء الدراسی للطلاب الذکور فی المرحله الإعدادیه بمدینه الأهواز )  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: اثربخشی خانواده درمانی با الگوی شناختی – رفتاری مذهب محور بر عملکرد خانواده بر سازگاری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر متوسطه شهر اهواز (عنوان عربی: العلاج الأسری بأنموذج معرفی – سلوکی دینی المحور وتأثیره علی أداء الأسره فی الانسجام والأداء الدراسی للطلاب الذکور فی المرحله الإعدادیه بمدینه الأهواز )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: اثربخشی خانواده درمانی با الگوی شناختی – رفتاری مذهب محور بر عملکرد خانواده بر سازگاری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر متوسطه شهر اهواز (عنوان عربی: العلاج الأسری بأنموذج معرفی – سلوکی دینی المحور وتأثیره علی أداء الأسره فی الانسجام والأداء الدراسی للطلاب الذکور فی المرحله الإعدادیه بمدینه الأهواز ) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : روان شناسی و دین

تعداد صفحات :۱۸

چکیده فارسی: هدف این پژوهش، بررسی اثربخشی خانواده درمانی مبتنی بر الگوی شناختی- رفتاری مذهب محور، بر ناسازگاری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر سال اول الی چهارم دبیرستان بوده است. از میان زوجین مراجعه کننده به کلینیک تخصصی محقق، برای مشاوره خانواده و حل تعارضات خانوادگی از روش نمونه گیری در دسترس، تعداد ۴۰ نفر انتخاب شدند. آنان به طور تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش، پرسش نامه ارزیابی عملکرد خانواده، پرسش نامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان بودند. گروه آزمایش ۱۰ جلسه ۴۵ دقیقه ای خانواده درمانی شناختی- رفتاری مذهب محور دریافت کردند، درحالی که گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکرد. نتایج حاصل آشکار ساخت که تفاوت معنی داری بین دو گروه آزمایش و کنترل از لحاظ عملکرد خانواده، سازگاری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان وجود دارد (p<0.001). در گروه آزمایش، در مقایسه با پیش آزمون و گروه کنترل عملکرد خانواده به طور معنی داری افزایش یافته بود. همچنین میزان سازگاری رفتاری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان گروه آزمایش، به طور معنی داری در مقایسه با پیش آزمون و گروه کنترل افزایش یافت. نتایج پژوهش حاضر حاکی از این است که خانواده درمانی مبتنی بر الگوی شناختی – رفتاری مذهب محور، بر بهبود عملکرد خانواده، سازگاری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر دبیرستانی شهر اهواز موثر بوده است.

چکیده عربی:الهدف من تدوین هذه المقاله هو دراسه العلاج الأسری بأنموذج معرفی – سلوکی دینی المحور وتأثیره علی أداء الأسره فی الانسجام والأداء الدراسی للطلاب الذکور فی المرحله الإعدادیه من السنه الأولی حتی الرابعه بمدینه الأهواز. ومن بین الأزواج الذین راجعوا مرکز العلاج التخصصی (محقق) بغیه الاستشاره الأسریه وحل الخلافات العائلیه تم اختیار ۴۰ شخصا وفق منهج اختیار العینه المتوفره، وقد أثبتت نتائج البحث وجود اختلاف معتبر بین مجموعتی الاختبار والسیطره من حیث الأداء الأسری والانسجام والأداء الدراسی للطلاب بمستوی (P<0.001) فی مجموعه الاختبار مقارنه مع مرحله ما قبل الاختبار ومجموعه السیطره للأداء الأسری حیث تصاعد بشکل معتبر. کما أشارت النتائج إلی أن مدی الانسجام السلوکی والأداء الدراسی للطلاب فی مجموعه الاختبار شهد تصاعدا معتبرا مقارنه مع مرحله ما قبل الاختبار ومجموعه السیطره. أما نتائج البحث فقد أشارت إلی أن العلاج الأسری المستند إلی الأنموذج المعرفی – السلوکی دینی المحور له تأثیر علی تحسین أداء الأسره وانسجامها والأداء الدراسی للطلاب الذکور علی مستوی الدراسه الثانویه فی مدینه الأهواز.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: خانواده درمانی، الگوی شناختی – رفتاری مذهب محور، عملکرد خانواده، سازگاری دانش آموزان، عملکرد تحصیلی (کلیدواژه عربی: العلاج الأسری، الأنموذج المعرفی – السلوکی دینی المحور، الأداء الأسری، الطلاب، الأداء الدراسی )

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.