معرفی و تحلیل نقوش سنگ نگاره های نویافته مجموعه B ارگس سفلی (ملایر- همدان)


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 معرفی و تحلیل نقوش سنگ نگاره های نویافته مجموعه B ارگس سفلی (ملایر- همدان) دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد معرفی و تحلیل نقوش سنگ نگاره های نویافته مجموعه B ارگس سفلی (ملایر- همدان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی معرفی و تحلیل نقوش سنگ نگاره های نویافته مجموعه B ارگس سفلی (ملایر- همدان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن معرفی و تحلیل نقوش سنگ نگاره های نویافته مجموعه B ارگس سفلی (ملایر- همدان) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های باستان شناسی ایران (نامه باستان شناسی)

تعداد صفحات :۲۶

سنگ نگاره های نویافته ارگس در ناحیه کوهستانی به فاصله ۲۰۰ متری جنوب شرقی روستای ارگس سفلی از توابع بخش زند، شهرستان ملایر در استان همدان قرار دارد. این اثر در سال ۱۳۹۰ با بررسی پیمایشی بخش زند شهرستان ملایر توسط محسن جانجان در فهرست ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته است. نگاره های ارگس در دو مجموعه A و B، به سه گروه اصلی نقوش؛ هندسی، جانوری و انسانی تقسیم می شوند. نقوش هندسی به صورت نمادین و محدود هستند اما نقوش جانوری شامل: چهار پایانی مانند: بز، اسب، سگ سانان و نقوش انسانی شامل؛ صحنه های شکارگاه از نقوش انسان شکارگر که به صورت سوارکارن، پیاده های کمان دار و نیزه دار که به دور از هر گونه نوشتار و علایم نگارشی را دربر گرفته است. نگاره ها به صورت کوبه ای برروی صخره هایی از جنس سنگ آهن به صورت کنده به دور از هرگونه حجم و بعد تصویر گردیده اند. بررسی و مطالعه این نگاره ها در بر گیرنده سوالاتی نظیر؛ توسط چه کسانی و در چه دوره ای این نقش ها ایجاد گردیده و هدف از به تصویر کشیدن نقش ها چه بوده است. مبنای گاه نگاری سنگ نگاره های ارگس مقایسه ریخت شناسی آ نها با دیگر نمونه های سنگ نگاره های به دست آمده از همدان و هم چنین سنگ نگاره های به دست آمده از سایر نقاط ایران، به لحاظ سبک کار و ریخت شناسی نگاره هایی که از هزاره چهار پ.م به دلیل تعاملات فرهنگی گسترده، در سرتاسر حضور شکارگران و دام داران کوچ رو این مناطق شاهد هستیم، قرار گرفته است. روش کار ثبت و ضبط اطلاعات موقعیت جغرافیایی با استفاده از GPS و با بهره گیری از نرم افزار Photoshop در طراحی نگاره ها بوده است. بحث در این پژوهش، بررسی و تحلیل مجموعه B در: شیوه، سبک و اسلوب ساختار نقش مایه های هنری در بحث زیبایی شناختی، صحنه های نمادین و معنادار، تصویرگران و دوره ثبت نگاره های ارگس خواهد بود.

کلید واژه: سنگ نگاره، ارگس، نقش مایه، صحنه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.