بررسی نقش استفاده از ویدئو در آموزش علایم روانپزشکی به دانشجویان پزشکی


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نقش استفاده از ویدئو در آموزش علایم روانپزشکی به دانشجویان پزشکی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نقش استفاده از ویدئو در آموزش علایم روانپزشکی به دانشجویان پزشکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نقش استفاده از ویدئو در آموزش علایم روانپزشکی به دانشجویان پزشکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نقش استفاده از ویدئو در آموزش علایم روانپزشکی به دانشجویان پزشکی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۹

زمینه و هدف: روش های مرسوم سخنرانی و آموزش تئوری، از سال ها قبل برای آموزش روانپزشکی به دانشجویان دوره پزشکی عمومی استفاده شده است. اما در سالیان اخیر، استفاده از تکنولوژی ها جدید مانند فیلم های ویدئویی برای این منظور، به تدریج راهی نو در آموزش روانپزشکی باز کرده است. استفاده از فیلم های ویدئویی در آموزش روانپزشکی فوایدی از جمله فراهم آوردن بازخورد و ارزیابی دانشجویان، افزایش مواجهه دانشجویان با ارزیابی های تشخیصی و سایکوپاتولوژی، ایجاد بحث در مورد جنبه های تئوری آموزشی، ارتقای آموزشی بیمار و پیشگیری از بیماری ها دارد. روش کار: از بیست علامت روانپزشکی در بیماران واقعی، فیلم تهیه شد. سپس دانشجویان پزشکی به دو گروه تقسیم و برای آموزش آن ها از دو روش سخنرانی و آموزش با فیلم استفاده شد و به وسیله آزمون، میزان یادگیری دو گروه مقایسه گردید. یافته ها: ۸۰ دانشجو شامل ۴۳ نفر در گروه آموزش با روش سخنرانی و ۳۷ نفر در گروه آموزش با فیلم وارد مطالعه شدند. دو گروه از نظر سن، جنسیت، تاهل و مقطع تحصیلی تفاوت معنی دار نداشتند. دو گروه، تفاوت آماری معنی داری از نظرنمرات کل داشتند و نمرات در گروه آموزش با فیلم بالاتر بود. همچنین از میان ۲۰ علامت مقایسه شده در بین دو گروه، میزان پاسخ دهی صحیح به ۵ علامت در گروه آموزش با فیلم به صورت معنی د اری از گروه دیگر بیشتر بود که شامل Delusional memory، Delusional mood، Intermetamorphosis، Double orientation و Passivity feeling بودند. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه تایید کننده پژوهش های قبلی در این زمینه می باشد و آموزش با فیلم در مجموع، موثرتر از آموزش با سخنرانی بود. میزان تاثیر استفاده از فیلم های آموزشی، به عواملی مانند روش مورد مقایسه با روش آموزش با فیلم، هدف از آموزش و کیفیت و نحوه آماده سازی ویدئو بستگی دارد.

کلید واژه: آموزش روانپزشکی، ویدئو، دانشجوی پزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.