اثربخشی آموزش مدیریت خشم و حل مساله بر سلامت روان و سبک های تربیتی مربیان پیش دبستانی


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش مدیریت خشم و حل مساله بر سلامت روان و سبک های تربیتی مربیان پیش دبستانی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش مدیریت خشم و حل مساله بر سلامت روان و سبک های تربیتی مربیان پیش دبستانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش مدیریت خشم و حل مساله بر سلامت روان و سبک های تربیتی مربیان پیش دبستانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش مدیریت خشم و حل مساله بر سلامت روان و سبک های تربیتی مربیان پیش دبستانی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : روانشناسی مدرسه

تعداد صفحات :۲۶

هدف تحقیق حاضر بررسی اثربخشی آموزش کنترل خشم و حل مساله بر سلامت روان و سبک های تربیتی مربیان پیش دبستانی بود. نمونه گیری به صورت غیرتصادفی بود. گروه نمونه شامل ۳۲ نفر از مربیان زن مراکز پیش دبستانی شهر تهران بودند. مطالعه حاضر از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون تک گروهی است. پس از اعلام آمادگی مربیان برای شرکت در پژوهش، کارگاه های آموزشی، هفته ای یک بار در بیست و یک جلسه دو ساعته برگزار شد. بسته مداخلاتی مورد استفاده شامل دو بخش آموزش حل مساله و آموزش مدیریت خشم بود. ابزارهای سنجش نیز عبارت بودند از: پرسش نامه سلامت روانی – ۲۸، سیاهه خشم حالت – صفت و مقیاس روش های تربیتی معلمان، قبل از شروع و بعد از اتمام دوره آموزش، مربیان پرسش نامه های مذکور را تکمیل کردند. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss انجام گرفت. یافته ها نشان داد که شرکت مربیان در کارگاه ها، به افزایش حل مساله، کاهش پرخاشگری، افسردگی، اضطراب و استرس آنان منجر شده است و هر دو میانگین بهزیستی و درماندگی روان شناختی در مرحله پیش آزمون و پس آزمون تفاوت معنادار داشتند؛ ولی خرده مقیاس های خلق و خوی خشمگینانه، کنترل خشم درونی و بیرونی بین دو مرحله تفاوت معنادار نشان ندادند. یافته ها مبین آن است که این مداخلات نسبتا ثمربخش بوده است، هر چند که تغییر ویژگی های شخصیتی پایدار نیازمند برنامه های طولانی مدت و پیگیری های – مداوم تر است.

کلید واژه: کنترل خشم، روش حل مساله، سلامت روانی، روش های تربیتی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.