عنوان فارسی: هویت طرق داوری درباب حقیقت وحی و خصوصیات آن (عنوان عربی: أسالیب الحکم علی حقیقه الوحی وخصوصیّاته)


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: هویت طرق داوری درباب حقیقت وحی و خصوصیات آن (عنوان عربی: أسالیب الحکم علی حقیقه الوحی وخصوصیّاته) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: هویت طرق داوری درباب حقیقت وحی و خصوصیات آن (عنوان عربی: أسالیب الحکم علی حقیقه الوحی وخصوصیّاته)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: هویت طرق داوری درباب حقیقت وحی و خصوصیات آن (عنوان عربی: أسالیب الحکم علی حقیقه الوحی وخصوصیّاته)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: هویت طرق داوری درباب حقیقت وحی و خصوصیات آن (عنوان عربی: أسالیب الحکم علی حقیقه الوحی وخصوصیّاته) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه اندیشه نوین دینی

تعداد صفحات :۲۴

چکیده فارسی:پذیرش نظریه لوح سفید و «اصاله الحس» (به معنایی اعم از حس ظاهری و باطنی) در حوزه آگاهی های تصوری، و قبول «اصاله العقل» در محدوده آگاهی های تصدیقی به عنوان دو مبنای مورد پذیرش حکیمان مسلمان مستلزم ظهور دو مشکل درمورد پدیدارهای نایابی چون تجارب وحیانی است.مشکل اول، مساله بیان ناپذیری است؛ و مشکل دوم، تشخیص روش قابل اعتماد در داوری، نسبت به سرشت و آثار این گونه امور خارج از دسترس تجارب مشاع (درونی/ بیرونی) می باشد.درمورد مشکل دوم، یعنی روش داوری نسبت به پدیدارهایی چون «وحی»، چهار احتمال پیش روی ماست:۱. موضع تعلیق گرفتن و از هرگونه داوری طفره رفتن؛۲. سعی بر دستیابی به تجاربی این گونه؛ مشروط بر آنکه چنین امری ممکن باشد؛۳. از تمثیل و مدل سازی بهره گرفتن؛۴. رجوع به واجدان چنین تجاربی، یعنی انبیا؛ و اتخاذ موضعی درون دینی به جای منظر برون دینی؛کوشش ما در این مقاله ضمن توضیح معنای مدل، و تشریح مخاطرات معرفتی حاصل از به کارگیری مدل ها، تبیین این نکته است که تنها راه قابل اعتماد برای داوری درمورد امور تجربه گریزی چون وحی، روش چهارم می باشد.
چکیده عربی:إنّ القبول بنظریه اللوح الأبیض وأصاله الحس (بما یعنیه ذلک من الحس الظاهری والباطنی) فی مجال التصوّرات، وقبول أصاله العقل فی مجال التصدیقات، کقاعدتین مقبولتین لدی الحکماء المسلمین، ینتهی ببروز مشکلتین فی ما یخص بعض الظواهر النادره مثل تجربه الوحی.المشکله الاولی: قضیه تعذّر بیانها، والمشکله الثانیه: وضع منهج یمکن اعتماده للحکم علی طبیعه ونتائج مثل هذه الامور الخارجه عن متناول التجارب المتعارفه (الداخلیه والخارجیه). فی ما یخص المشکله الثانیه وهی منهج الحکم علی ظواهر مثل الوحی، هناک أمامنا أربعه احتمالات، وهی:۱. موقف التهرب وعدم الادلاء بأی رأی أو حکم؛۲. محاوله اختبار تجارب من هذا النوع؛ وهذا یشترط فیه أن یکون مثل هذا الامر متیسّراً.۳. اعتماد اسلوب ایجاد مثیل مشابه؛۴. الرجوع إلی من عاشوا مثل هذه التجارب؛ أی الأنبیاء، واتخاذ موقف فی اطار الدین بدلاً من النظر من خارج الدین.نوضّح فی هذا البحث معنی التمثیل المشابه، ونشرح المخاطرات المعرفیه المتّخذه من اعتماد هذه النماذج، ثمّ نبیّن هذه المسأله وهی إنّ السبیل الوحید الذی یمکن التعویل علیه للحکم فی ما یخص الامور التی لا تخضع للتجربه، مثل الوحی، هو السبیل الرابع.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: اصالت حس، اصالت عقل، مدل، سرشت وحی، داوری (کلیدواژه عربی: أصاله الحس، أصاله العقل، النموذج، طبیعه الوحی، أصدار الأحکام علی …)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.