تاثیر به کارگیری دانشجویان عرصه در تیم آموزش بالینی (طرح Mentorship) بر میزان اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر به کارگیری دانشجویان عرصه در تیم آموزش بالینی (طرح Mentorship) بر میزان اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر به کارگیری دانشجویان عرصه در تیم آموزش بالینی (طرح Mentorship) بر میزان اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر به کارگیری دانشجویان عرصه در تیم آموزش بالینی (طرح Mentorship) بر میزان اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر به کارگیری دانشجویان عرصه در تیم آموزش بالینی (طرح Mentorship) بر میزان اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مراقبت های نوین

تعداد صفحات :۹

زمینه و هدف: در سال های اخیر، تجربه Mentoring برای دانشجویان پرستاری در آموزش پرستاری معمول شده است. این پژوهش، با هدف بررسی تاثیر اجرای برنامه Mentorship بر میزان اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری کارآموز در بخش ارتوپدی بیمارستان امام رضا بیرجند، در سال ۱۳۹۰ اجرا گردید.روش تحقیق: مطالعه نیمه تجربی حاضر، بر روی ۶۰ نفر از دانشجویان ترم ۴ پرستاری (کارآموز بخش ارتوپدی) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند که به طور تصادفی در دو گروه ۳۰ نفری (آزمون و کنترل) قرار گرفتند، انجام شد. در گروه آزمون به ازای هر ۳ دانشجو، یک دانشجوی ترم ۸ پرستاری به عنوان راهنما (Mentor) گذاشته شد و در گروه کنترل، دانشجویان تنها با حضور مربی و بدون راهنما آموزش دیدند. میزان اعتماد به نفس دانشجویان در هر دو گروه، قبل و بعد از کارآموزی، با پرسشنامه میزان اعتماد به نفس Montalto و بر مقیاس لیکرت ارزیابی شد. داده های جمع آوری شده، با استفاده از نرم افزار SPSS (ویرایش ۱۶) و آزمون های آماری تی مستقل، تی زوج و کای دو، تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: با وجود اینکه میزان اعتماد به نفس دانشجویان در هر دو گروه بعد از کارآموزی افزایش یافته است، ولی میانگین نمره اعتماد به نفس در گروه آزمون از گروه کنترل بیشتر بود و بر اساس آزمون t مستقل، اختلاف بین میانگین نمره اعتماد به نفس در دو گروه معنی دار بود (P<0.001).نتیجه گیری: نتایج این مطالعه حاکی از آن است که برنامه Mentorship، فرصتی برای افزایش اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری فراهم می کند؛ لذا پیشنهاد می شود برنامه ریزان آموزش بالینی، از این شیوه که نیاز به هزینه اضافی ندارد، به عنوان یک روش آموزشی مکمل و نه یک روش مستقل استفاده نمایند.

کلید واژه: خودپندار، خودکارآمدی، دانشجویان، پرستاری، صلاحیت بالینی، منتورشیپ

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.