تاثیر آموزش راهبردهای خودنظارتی و خودتقویتی بر بهبود مهارت های اجتماعی و کنش وری تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی با اختلال نقص توجه/ فزون کنشی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش راهبردهای خودنظارتی و خودتقویتی بر بهبود مهارت های اجتماعی و کنش وری تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی با اختلال نقص توجه/ فزون کنشی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش راهبردهای خودنظارتی و خودتقویتی بر بهبود مهارت های اجتماعی و کنش وری تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی با اختلال نقص توجه/ فزون کنشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش راهبردهای خودنظارتی و خودتقویتی بر بهبود مهارت های اجتماعی و کنش وری تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی با اختلال نقص توجه/ فزون کنشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش راهبردهای خودنظارتی و خودتقویتی بر بهبود مهارت های اجتماعی و کنش وری تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی با اختلال نقص توجه/ فزون کنشی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : روانشناسی تربیتی

تعداد صفحات :۱۳

هدف این پژوهش، بررسی تاثیر آموزش راهبردهای خود نظارتی و خود تقویتی، بر بهبود مهارت های اجتماعی و کنش وری تحصیلی دانش آموزان با اختلال نقص توجه و فزون کنشی بود. پژوهش حاضر، شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر اول ابتدایی منطقه تبادکان مشهد (۸۲۰ دانش آموز) در سال تحصیلی ۸۷ – ۱۳۸۶ بود، که تعداد ۶۰ دانش آموز ADHD به طور تصادفی از میان جامعه مورد نظر (بر اساس مقیاس تشخیصیCSI ) انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه ۳۰ نفر) قرار گرفتند. ابزارهای پژوهش مشتمل بر آزمون تشخیص اختلال نقص توجه و فزون کنشی (CSI) و پرسشنامه مهارت اجتماعی گرشام و الیوت، فرم معلم (SSRS) بود. از آزمون T برای تحلیل داده ها استفاده شد. نتیجه نشان داد آموزش فنون خودنظارتی و خودتقویتی به دانش آموزان با اختلال AD/HD، رفتارهای سازشی آنان را افزایش داده است. آموزش فنون خودنظارتی و خودتقویتی به دانش آموزان با اختلال AD/HD، پیشرفت تحصیلی آنان را افزایش نداده است. نتایج حاکی از تاثیر معنادار آموزش فنون خود نظارتی و خودتقویتی بر بهبود مهارت های اجتماعی کودکان با اختلال نقص توجه و فزون کنشی بوده است اما این تاثیر بر پیشرفت تحصیلی معنادار نبوده است.

کلید واژه: راهبردهای خودنظارتی و خودتقویتی، مهارت های اجتماعی، پیشرفت تحصیلی، اختلال نقص توجه و فزون کنشی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.