تکرارپذیری آزمون های پوردو پگبورد و تمایز دو نقطه در دانش آموزان با اختلال نوشتن رشدی


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تکرارپذیری آزمون های پوردو پگبورد و تمایز دو نقطه در دانش آموزان با اختلال نوشتن رشدی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تکرارپذیری آزمون های پوردو پگبورد و تمایز دو نقطه در دانش آموزان با اختلال نوشتن رشدی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تکرارپذیری آزمون های پوردو پگبورد و تمایز دو نقطه در دانش آموزان با اختلال نوشتن رشدی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تکرارپذیری آزمون های پوردو پگبورد و تمایز دو نقطه در دانش آموزان با اختلال نوشتن رشدی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توانبخشی نوین (journal of MODERN REHABILITATION)

تعداد صفحات :۸

زمینه و هدف: اختلال نوشتن رشدی یکی از انواع ناتوانی های یادگیری در دانش آموزان است. بررسی مهارت حسی و حرکتی دست در این افراد با استفاده از آزمون هایی که مناسب، عملکردی و نشان دهنده توانایی واقعی فرد در حرکات ظریف و پیچیده دست باشد، از پیش نیازهای طرح برنامه درمانی است. از دسته آزمون های مورد استفاده جهت بررسی مهارت حرکتی و حسی دست، به ترتیب آزمون های پوردوپگبورد و تمایز دونقطه می باشد. از این رو هدف این مطالعه، بررسی تکرارپذیری این آزمون ها در دانش آموزان با اختلال نوشتن رشدی می باشد.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی-تحلیلی، مهارت های حسی و حرکتی دست در ۲۳ دانش آموز ۱۱-۸ ساله با اختلال نوشتن رشدی در شهر تبریز از طریق آزمون های پوردوپگبورد و تمایز دو نقطه (به دو صورت استاتیک و دینامیک) ارزیابی شد. جهت بررسی تکرارپذیری بین جلسه ای آزمون ها توسط دو آزمونگر و درون جلسه ای با فاصله ۱ هفته از ضریب همبستگی درون گروهی، برای مقایسه مهارت ها در دختر و پسر، راست دست و چپ دست از آزمون تی مستقل و برای بررسی ارتباط بین مهارت حرکتی با حسی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد.یافته ها: ضریب همبستگی درون گروهی برای آزمون های پوردوپگبورد و تمایز دو نقطه استاتیک و دینامیک در حالت بین جلسه ای از ۰.۹۴ تا ۰.۷۷ و برای حالت درون جلسه ای از ۰.۶۹ تا ۰.۹۲ متغیر بود. مهارت حرکتی با مهارت حسی ارتباط معنادار نداشت.نتیجه گیری: به علت تکرارپذیری بالا می توان از این آزمون ها جهت سنجش مهارت های حسی و حرکتی و طرح ریزی برنامه درمانی دانش آموزان با اختلال نوشتن رشدی بهره برد. عدم وجود ارتباط بین مهارت حرکتی و حسی در این بیماران، می تواند مرتبط با نوع پاتولوژی اختلال نوشتن باشد که مطالعات بیشتری را می طلبد.

کلید واژه: تکرارپذیری، آزمون پوردو پگبورد، آزمون تمایز دو نقطه، اختلال نوشتن رشدی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.