بررسی مقایسه ای نحوه مشارکت کودکان فلج مغزی ۸ تا ۱۴ سال و کودکان طبیعی همسال در فعالیت های اوقات فراغت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مقایسه ای نحوه مشارکت کودکان فلج مغزی ۸ تا ۱۴ سال و کودکان طبیعی همسال در فعالیت های اوقات فراغت دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مقایسه ای نحوه مشارکت کودکان فلج مغزی ۸ تا ۱۴ سال و کودکان طبیعی همسال در فعالیت های اوقات فراغت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسه ای نحوه مشارکت کودکان فلج مغزی ۸ تا ۱۴ سال و کودکان طبیعی همسال در فعالیت های اوقات فراغت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مقایسه ای نحوه مشارکت کودکان فلج مغزی ۸ تا ۱۴ سال و کودکان طبیعی همسال در فعالیت های اوقات فراغت :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توانبخشی نوین (journal of MODERN REHABILITATION)

تعداد صفحات :۹

زمینه و هدف: مشارکت کودکان در فعالیت های تفریحی و اوقات فراغت با سلامت آنها ارتباط دارد. هدف از مطالعه حاضر بررسی مشارکت کودکان فلج مغزی ۸ تا ۱۴ سال در مقایسه با کودکان طبیعی همسال بوده است.روش بررسی: در این مطالعه مقطعی ۳۰ کودک فلج مغزی با میانگین سنی ۱۱ سال و ۱ماه از مدارس ویژه جسمی-حرکتی و ۳۰ کودک طبیعی همسال آنها با میانگین سنی ۱۱ سال و ۶ ماه از مدارس عادی به روش غیراحتمالی در دسترس انتخاب شدند. مشارکت این کودکان از طریق مصاحبه به وسیله آزمون (CAPE: Children’s Assessment of Participation and Enjoyment) رزیابی شد. داده ها از طریق نرم افزار SPSS17 تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: از نظر تنوع مشارکت تفاوت معناداری بین کودکان فلج مغزی و کودکان طبیعی همسال با مقادیر (p=0.000) مشاهده شد. شدت مشارکت کودکان طبیعی همسال بیشتر از کودکان فلج مغزی بود (p=0.000) تفاوت معناداری بین دو گروه از نظر لذت مشاهده نشد. اثر اصلی جنسیت و اثر متقابل گروه در جنسیت در هیچکدام از متغیرهای آزمون CAPE معنادار نبود.نتیجه گیری: کودکان همسال در تعداد فعالیت های بیشتری مشارکت داشتند. مشکلات فیزیکی می تواند روی مشارکت کودکان در فعالیت های روزمره و اجتماعی شدن آنها اثر بگذارد (۱۱, ۴, ۲)، لذا آگاهی از مشارکت این کودکان می تواند به متخصصان سیستم بهداشتی در جهت طراحی درمان های متناسب با نیازهای کودکان و ارتقا مشارکت و سلامت آنها کمک کند.

کلید واژه: مشارکت، فلج مغزی، فعالیت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.