مقاله ماهیت ایمان از دیدگاه محمد غزالی


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ماهیت ایمان از دیدگاه محمد غزالی دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ماهیت ایمان از دیدگاه محمد غزالی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ماهیت ایمان از دیدگاه محمد غزالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ماهیت ایمان از دیدگاه محمد غزالی :

مقاله ماهیت ایمان از دیدگاه محمد غزالی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۷ در آینه معرفت از صفحه ۱۴۵ تا ۱۷۲ منتشر شده است.
نام: ماهیت ایمان از دیدگاه محمد غزالی
این مقاله دارای ۲۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ایمان
مقاله محمد غزالی
مقاله عقل
مقاله اراده
مقاله معرفت
مقاله متعلق ایمان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در منطق ادیان وحیانی، ایمان اساس نجات و رستگاری است. در نتیجه، پرسش از ماهیت ایمان و دغدغه فهم آن، امری مهم و ضروری می نماید. از سوی دیگر، متکلمان در طی تاریخ، رویکردهای متفاوت و گاه متعارضی در مورد آن ارایه کرده اند. از جمله برخی آن را از سنخ معرفت و تصدیق عقلی و در مقابل گروهی آن را امری گریز می دانند، برخی آن را از جنس عمل تعریف کرده و گروهی نیز برای آن ماهیتی از جنس اعتماد و وفاداری قائل شده اند.
در این مقاله، دیدگاه غزالی در مورد ایمان بررسی شده است که برای این کار بیشتر آثار کلامی ایشان مطالعه شد، اما وی صرفا در موارد معدودی به این مساله پرداخته است، لذا سعی شده تا با تحلیل گفته ها، ابعاد ناگفته ها را نیز روشن کنیم.
غزالی به عنوان یک متکلم اشعری، حقیقت ایمان را تصدیق و تسلیم قلبی نسبت به حقایق دین می داند و با فرقی که ایمان را از سنخ طاعات یا تصدیق منطقی (معرفت) می دانند مخالف بوده و با دلایل عقلی و نقلی به رد نظریات آنها پرداخته است و از آنجا که ایمان را تصدیق قلبی می داند و نیز به دلیل گرایشات عرفانی برای تعلیم و تعلم مسایل اعتقادی (کلام) اهمیت چندانی قائل نیست و در بیشتر مواضع، آن را تجویز نمی کند، به نحوی که این رویکرد سبب شده تا ایمان تقلیدی را قابل قبول بداند و تلقی اش از یقین یک یقین روان شناسانه باشد نه یک یقین منطقی.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.