طرح واره چرخشی در غزلیات سعدی و حافظ شیرازی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
طرح واره چرخشی در غزلیات سعدی و حافظ شیرازی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد طرح واره چرخشی در غزلیات سعدی و حافظ شیرازی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طرح واره چرخشی در غزلیات سعدی و حافظ شیرازی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن طرح واره چرخشی در غزلیات سعدی و حافظ شیرازی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نقد ادبی
تعداد صفحات :۲۷
نظریه های متعددی در حوزه زبان شناسی شناختی مطرح شده که «استعاره مفهومی» و «طرح واره تصویری» بیش ترین اهمیت را دارند. طرح واره های تصویری ساخت هایی از فرایند شناختی اند که به واسطه تجربه های فیزیکی انسان در برخورد با جهان خارج شکل می گیرند و امکان درک و تحلیل مفاهیم انتزاعی را فراهم می آورند. طرح واره های تصویری گونه های مختلفی دارند، نظیر طرح واره های حرکتی، طرح واره های حجمی، طرح واره های قدرتی؛ و طرح واره چرخشی یا دوری یکی از گونه های طرح واره های حرکتی است که می تواند از انگاشت طبیعی یا قراردادی شکل گرفته باشد. مفاهیم انتزاعی طرح واره های چرخشی در غزل های سعدی را می توان در سه دسته جای داد: طلب شکایت و ترک؛ حافظ: طلب شکایت و تسلیم. تحلیل های شناختی حاصل از طرح واره های چرخشی این دو شاعر عبارتند از: ۱.درک سعدی از حرکت زمان، خطی است و فهم حافظ، دایره ای. ۲.درک حرکت خطی سعدی بر واقع گرایی و فهم دایره ای حافظ بر آرمان گرایی او دلالت دارد. ۳.سعدی به دلیل درک حرکت خطی در گروه انسان های تراژیک جای می گیرد و حافظ به سبب فهم حرکت دایره ای در شمار انسان های حماسی. ۴.شکل کاربرد واژگان و ساختار کلی غزل ها، از مرکزگریزی سعدی و مرکزگرایی حافظ حکایت می کنند.
کلید واژه: طرح واره های تصویری، طرح واره چرخشی، دایره، سعدی و حافظ
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.