مقاله تقاضای کوتاه مدت و بلند مدت بنزین در بخش حمل و نقل
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تقاضای کوتاه مدت و بلند مدت بنزین در بخش حمل و نقل دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تقاضای کوتاه مدت و بلند مدت بنزین در بخش حمل و نقل کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تقاضای کوتاه مدت و بلند مدت بنزین در بخش حمل و نقل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تقاضای کوتاه مدت و بلند مدت بنزین در بخش حمل و نقل :
مقاله تقاضای کوتاه مدت و بلند مدت بنزین در بخش حمل و نقل که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۸ در پژوهشنامه حمل و نقل از صفحه ۳۶۷ تا ۳۷۹ منتشر شده است.
نام: تقاضای کوتاه مدت و بلند مدت بنزین در بخش حمل و نقل
این مقاله دارای ۱۳ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تقاضای بنزین
مقاله ARDL
مقاله حمل و نقل
مقاله کشش درآمدی
چکیده و خلاصهای از مقاله:
یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی کشور، بخش حمل و نقل است که اهمیت زیاد آن به دلیل وابستگی شدید سایر بخش های اقتصادی کشور به این بخش است. این بخش سهم بسیار زیادی در مصرف بنزین کشور داشته است. مصرف فزاینده بنزین در بخش حمل و نقل، امروزه به معضلی بزرگ در اقتصاد ایران تبدیل شده که جهت ارایه راهکاری مناسب در این زمینه، بررسی عوامل موثر بر میزان تقاضا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. در این مقاله، تابع تقاضای بنزین در بخش حمل و نقل در کوتاه مدت و بلند مدت در طی سال های ۱۳۸۵-۱۳۵۳ به روش ARDL، تابعی از قیمت حقیقی بنزین، تولید ناخالص داخلی، تعداد خودروها و عمر متوسط خودروهای بنزین سوز قرار گرفته است. نتایج نشان داده که کشش قیمتی بنزین در کوتاه مدت ۰۰۴-، و در بلند مدت به دلایلی چون تثبیت پیاپی قیمت اسمی و نبود جایگزین مناسب برای آن در بخش حمل و نقل بی معنی بوده است. کشش درآمدی کوتاه مدت و بلند مدت به ترتیب ۰۷۵ و ۰۸۹ به دست آمده است. کشش مربوط به تعداد خودروهای بنزین سوز در کوتاه مدت و بلند مدت به ترتیب ۰۳۳ و ۰۵۱ و کشش مربوط به عمر متوسط خودروهای بنزین سوز در کوتاه مدت و بلند مدت به ترتیب ۰۱۵ و ۰۲۴ بوده است. سرعت تعدیل الگو ۰۶۴- برآورد شده است؛ یعنی در هر سال ۶۴ درصد از عدم تعادل ایجاد شده در دوره قبل تعدیل می شود. آزاد سازی قیمت بنزین، گازسوزکردن وسایل نقلیه بنزین سوز، گسترش و ایجاد تنوع در ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و بین شهری، کاهش عمر متوسط خودروهای بنزین سوز و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، از پیشنهادات مطرح شده در این مقاله است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.