تطابق داده های حاصل از گزارش مشتری ها و پرونده پزشکی در ارزیابی کیفیت فنی مراقبت های دوران بارداری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تطابق داده های حاصل از گزارش مشتری ها و پرونده پزشکی در ارزیابی کیفیت فنی مراقبت های دوران بارداری دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تطابق داده های حاصل از گزارش مشتری ها و پرونده پزشکی در ارزیابی کیفیت فنی مراقبت های دوران بارداری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تطابق داده های حاصل از گزارش مشتری ها و پرونده پزشکی در ارزیابی کیفیت فنی مراقبت های دوران بارداری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تطابق داده های حاصل از گزارش مشتری ها و پرونده پزشکی در ارزیابی کیفیت فنی مراقبت های دوران بارداری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت اطلاعات سلامت

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: ارزیابی کیفیت یکی از روش های مفید در ارتقای کیفیت خدمات سلامت می باشد، برای این امر جامعیت کیفیت و دقت داده های جمع آوری شده از اهمیت بالایی در فرایند ارزیابی برخوردار است. هدف از مطالعه حاضر، تعیین میزان تطابق داده های جمع آوری شده درباره کیفیت فنی مراقبت های دوران بارداری از دو منبع گیرندگان خدمات و پرونده خانوار بود.روش بررسی: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی-مقطعی بود که با مشارکت ۱۸۵ نفر از زنان باردار که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند از ۴۰ مرکز بهداشتی درمانی و پایگاه بهداشتی شهر تبریز در سال ۱۳۸۹ انجام گرفت. داده های مربوط به کیفیت فنی از دو منبع کاملا مستقل (مشتری خدمت و اطلاعات ثبت شده در پرونده گیرنده خدمت) جمع آوری شد. ابزار جمع آوری داده ها، پرسش نامه محقق ساخته که روایی پرسش نامه توسط ۱۰ نفر از صاحب نظران بررسی و بعد از اعمال نظرات آنان مورد تایید قرار گرفت. پایایی پرسش نامه با استفاده از همسانی درونی تایید گردید (برای ارزیابی تطابق تک تک آیتم ها در دو منبع اطلاعاتی، از شاخص کاپای وزنی .(a=0.748(Weighted Kappa) و ICC (Intraclass correlation coeficient) استفاده شد. داده ها با نرم افزار SPSS نسخه ۱۷ و STATA 10 تحلیل گردید.یافته ها: توافق بین داده های حاصل از پرونده و اظهارات مادران باردار در مورد بسیاری از خدمات، در حد ضعیفی بود (۰.۴>Kappa) و تنها در مورد برخی خدمات همچون تعداد مراقبت ها (Kappa=0.56) و اندازه گیری وزن و فشار خون (Kappa=0.55) توافق متوسط و در مورد زمان تشکیل پرونده (۰.۸۲۴-۰.۹۰۳ CI:، P=0.87) و زمان اطلاع از بارداری (۰.۹۳۱-۰.۹۶۲ CI:، P=0.95) توافق قوی وجود داشت.نتیجه گیری: ارزیابی خدماتی چون مراقبت ها و آموزش های دوران بارداری بهتر است از طریق داده های حاصل از اظهارات مادران باردار صورت گیرد، چرا که این ارزیابی می تواند نشان دهنده نوعی ارزیابی پیامد باشد. به نظر می رسد نتیجه مراقبت ها و آموزش های ارایه شده قابل دریافت از زبان گیرندگان خدمات باشد. در مجموع به علت نقص در ثبت خدمات، استفاده از نظرات مشتری ها درباره خدماتی که دریافت کرده اند می تواند معتبرتر از پرونده های بهداشتی باشد.

کلید واژه: پرونده های پزشکی، مراقبت های دوران بارداری، کیفیت فنی، گزارش گیرندگان خدمات

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.