ارزیابی کیفیت آموزش دستیاران در مراکز آموزشی – درمانی شهر اهواز با بهره گیری از مدل بنیادی مدیریت کیفیت اروپایی (EFQM)، سال ۱۳۹۰


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی کیفیت آموزش دستیاران در مراکز آموزشی – درمانی شهر اهواز با بهره گیری از مدل بنیادی مدیریت کیفیت اروپایی (EFQM)، سال ۱۳۹۰ دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی کیفیت آموزش دستیاران در مراکز آموزشی – درمانی شهر اهواز با بهره گیری از مدل بنیادی مدیریت کیفیت اروپایی (EFQM)، سال ۱۳۹۰  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی کیفیت آموزش دستیاران در مراکز آموزشی – درمانی شهر اهواز با بهره گیری از مدل بنیادی مدیریت کیفیت اروپایی (EFQM)، سال ۱۳۹۰،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی کیفیت آموزش دستیاران در مراکز آموزشی – درمانی شهر اهواز با بهره گیری از مدل بنیادی مدیریت کیفیت اروپایی (EFQM)، سال ۱۳۹۰ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توسعه ی آموزش جندی شاپور

تعداد صفحات :۱۳

با توجه به اهمیت کیفیت آموزش پزشکی، در این مطالعه کیفیت آموزشی دستیاران در مراکز آموزشی – درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز با استفاده از مدل EFQM مورد ارزیابی قرار گرفت. این مطالعه به صورت توصیفی – مقطعی در سال ۱۳۹۰ انجام گرفت. در تحقیق حاضر، ۹ معیار مدل EFQM از سه گروه با دیدگاه های مختلف و با سه پرسشنامه مجزا، به منظور کیفیت آموزشی دستیاران مورد ارزیابی قرار گرفت. گروه اول شامل ۳۰ نفر از متخصصین، گروه دوم ۵۰ نفر از دستیاران و گروه سوم ۵۰ نفر از بیماران بودند که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. در مجموع جامعه آماری این پژوهش ۱۳۰ نفر بودند. دلیل انتخاب سه گروه مختلف کیفیت آموزش از دیدگاه های مختلف و ارزیابی از تمام زوایا بود. توزیع هر سه پرسشنامه با حضور پژوهشگر و به صورت مصاحبه انجام گرفت. اطلاعات به دست آمده با آمار توصیفی و استنباطی T-test و نرم افزار SPSS 16.0 تحلیل شد. مدل EFQM شامل دو عامل توانمندسازی ها و نتایج است که در تحقیق حاضر، میانگین توانمندسازها ۳۱۰ از ۵۰۰ امتیاز و میانگین نتایج ۲۸۶ از ۵۰۰ امتیاز و در مجموع ۵۹۶ از ۱۰۰۰ امتیاز به دست آمد. با توجه به نقطه برش ۳.۵ (نمره ۷۰۰ از ۱۰۰۰) و سطح معنی داری (P<0.05) امتیاز ۵۹۶ نشان می دهد که کیفیت آموزشی پزشکی دستیاران نسبت به مدل EFQM از عملکرد پایین تری برخوردار است. از میان ۹ معیار، معیار شراکت ها از عامل توانمندسازها و معیار نتایج مشتری از عامل نتایج، امتیاز پایینی کسب کردند که نیاز به اصلاح دارند.

کلید واژه: ارزیابی، کیفیت آموزشی، دستیاران، مراکز آموزشی – درمانی، مدل بنیان مدیریت کیفیت اروپایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.