مقایسه تاثیر دو روش آموزش چهره به چهره و آموزش با کتابچه بر میزان یادگیری بیماران بعد از جراحی های ادراری


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تاثیر دو روش آموزش چهره به چهره و آموزش با کتابچه بر میزان یادگیری بیماران بعد از جراحی های ادراری دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تاثیر دو روش آموزش چهره به چهره و آموزش با کتابچه بر میزان یادگیری بیماران بعد از جراحی های ادراری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تاثیر دو روش آموزش چهره به چهره و آموزش با کتابچه بر میزان یادگیری بیماران بعد از جراحی های ادراری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تاثیر دو روش آموزش چهره به چهره و آموزش با کتابچه بر میزان یادگیری بیماران بعد از جراحی های ادراری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آموزش پرستاری

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه: بیماری های دستگاه ادراری شیوع بالایی دارند و با توجه به تاثیر زیاد این بیماری ها بر کیفیت زندگی بیماران، آموزش حین ترخیص از اهمیت زیادی برخوردار است. به منظور افزایش اثربخشی برنامه های آموزشی، استفاده از روش آموزشی مناسب که منطبق بر نیازها و شرایط بیمار باشد ضروری است. از این رو این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر دو روش آموزش چهره به چهره و آموزش با کتابچه بر میزان یادگیری بیماران تحت عمل های جراحی دستگاه ادراری انجام شد.روش: این پژوهش یک کارآزمایی بالینی است و بر ۲۰۰ بیمار که تحت عمل های جراحی سنگ های ادراری (۱۱۰ نفر) و جراحی پروستات (۹۰ نفر) قرار گرفته بودند و برای آنها دستور ترخیص صادر شده بود، انجام شد. ابزار گردآوری داده ها شامل دو پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود که هر کدام میزان آگاهی بیماران از مراقبت های مربوط به هر یک از تشخیص ها و جراحی های ذکر شده را مورد بررسی قرار می داد. روش کار بدین صورت بود که واحدهای پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری مستمر انتخاب شده و به طور تصادفی صرف نظر از تشخیص بیماری، در یکی از دو گروه آموزشی قرار گرفتند (تعداد نمونه در هر گروه آموزشی ۱۰۰ نفر بود). پس از انجام پیش آزمون، برنامه آموزشی اجرا شد و مجددا میزان آگاهی آنها با ابزاری مشابه بررسی شد.یافته ها: بر اساس نتایج آزمون t تفاوت آماری معناداری بین میزان یادگیری در دو روش آموزشی ذکر شده مشاهده نشد. نتایج آزمون همبستگی نیز نشان داد که در آموزش چهره به چهره میزان یادگیری با افزایش سن کاهش (p=0.004 و r=-0.28) و با افزایش تعداد روزهای بستری (p=0.014 و r=0.24) و سطح تحصیلات (p=0.006 و r=0.27) افزایش یافت.نتیجه گیری: بر اساس یافته های این پژوهش نمی توان گفت یکی از روش های آموزشی ذکر شده بر دیگری ارجحیت دارد، اما با توجه به این که میانگین سنی واحدهای پژوهش نسبتا بالا (۵۳.۹۹ سال) و سطح تحصیلات اغلب آنها ابتدایی (%۷۹.۵) بود و این دو عامل یادگیری بعد از آموزش چهره به چهره را کاهش می دهند، استفاده هم زمان از سایر روش های آموزشی برای این بیماران توصیه می شود. همچنین با توجه به این که یکی از موانع اجرای آموزش به بیمار کمبود وقت پرستاران می باشد، می توان استفاده از کتابچه های آموزشی را توصیه کرد.

کلید واژه: آموزش به بیمار، مطالب آموزشی، کتابچه آموزشی، آموزش چهره به چهره، جراحی های دستگاه ادراری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.