عنوان فارسی: سکولاریسم در گفتمان روشنفکران دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران (عنوان عربی: العلمانیه فی خطاب مثقفو العقد الرابع للثوره الاسلامیه الایرانیه)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
عنوان فارسی: سکولاریسم در گفتمان روشنفکران دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران (عنوان عربی: العلمانیه فی خطاب مثقفو العقد الرابع للثوره الاسلامیه الایرانیه) دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد عنوان فارسی: سکولاریسم در گفتمان روشنفکران دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران (عنوان عربی: العلمانیه فی خطاب مثقفو العقد الرابع للثوره الاسلامیه الایرانیه) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: سکولاریسم در گفتمان روشنفکران دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران (عنوان عربی: العلمانیه فی خطاب مثقفو العقد الرابع للثوره الاسلامیه الایرانیه)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن عنوان فارسی: سکولاریسم در گفتمان روشنفکران دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران (عنوان عربی: العلمانیه فی خطاب مثقفو العقد الرابع للثوره الاسلامیه الایرانیه) :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات انقلاب اسلامی
تعداد صفحات :۲۵
چکیده فارسی:با ورود مدرنیته به ایران، سکولاریسم نیز با عنوان روشنفکری وارد ایران شد و از همان بدو ورود تاکنون با مشکلات مهم مفهومی و معرفتی و سرمشق های فکری مواجه شده است. این موضوع از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا کرد که از یک سو سکولاریسم با آموزه های سیاسی اجتماعی اسلامی تقابل پیدا کرد و از سوی دیگر به تدریج با مشکلات کارآمدی در جهان مواجه شد. با توجه به عصر جهانی شدن و عصر اطلاعات باید خاطرنشان کرد که سکولاریسم با تحول ساختاری، مفهومی و شکلی مواجه شده است. این تغییر و تحولات در سطح کلان معرفتی، شاخصه ها و کارکردی باعث شد که سکولاریسم در گفتمان روشنفکری ایرانی در عصر اطلاعات با ویژگی های خاصی همچون تداخل واژگانی با سایر مفاهیم همچون عرفی شدن و سکولاریزاسیون همراه شود. همچنین روشنفکران در گفتمان خود به الگوهای متفاوت سکولاریسم اعم از چندوجهی، حداکثری و حداقلی، پست سکولاریسم و عینی و ذهنی پرداخته اند و به عبارت دیگر به رابطه های تضادگرا، الگوی تعاملی، همگرا و سکولاریسم اسلامی بین اسلام و سکولاریسم پرداخته شده است.
چکیده عربی:مع دخول الحداثه الی ایران، دخلت العلمانیه ایضا تحت عنوان الثقافه او التفویر، و منذ البدایه الی الآن تواحه اشکالیات مفهومیه و معرفیه و اتجاهاتیه مهمه. و تکمن اهمیه هذا الموضوع بشکل متزاید لأن العلمانیه دخلت فی مواجهه مع التعالیم السیاسیه – الاجتماعیه الاسلامیه من جهه اخری. و قد فرضت العولمه و الدخول فی عصر المعلومات تغییرات بنیویه و مفهومیه و شکلیه علی العلمانیه. و هذه التغییرات و قعت علی مستوی معرفی واسع و ایضا علی مستوی المعاییر و الاداء، الامر الذی ادی الی ظهور العلمانیه فی خطاب المثقفین الایرانیین فی عصر المعلومات، بمواصفات خاصه، مثل: التداخل اللفظی و الاصطلاحی مع سائر المفاهیم کالعرفیه و العلمنه. کما ان المثقفین فی خطابهم تناولوا النماذج العلمانیه المختلفه: المتعدده الابعاد، الحد الاقصی و الحد الادنی، مابعد العلمانیه، الموضوعیه و الذهنیه، بعباره جرت مناقشه العلاقات المتضاده، و النماذج التعاملیه، التعایشیه و العلمانیه الاسلامیه، بین الاسلام و العلمانیه.
کلید واژه: کلیدواژه فارسی: سکولاریسم، پست سکولاریسم، سکولاریسم اسلامی، گفتمان روشنفکری، مدرنیته، انقلاب اسلامی (کلیدواژه عربی: العلمانیه، ما بعد العلمانیه، العلمانیه الاسلامیه، الخطاب التنویری، الحداثه، الثوره الاسلامیه)
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.