ارزیابی محیط رابط کاربر خدمات مرجع مجازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه کاربران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
ارزیابی محیط رابط کاربر خدمات مرجع مجازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه کاربران دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ارزیابی محیط رابط کاربر خدمات مرجع مجازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه کاربران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی محیط رابط کاربر خدمات مرجع مجازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه کاربران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن ارزیابی محیط رابط کاربر خدمات مرجع مجازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه کاربران :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نظام ها و خدمات اطلاعاتی
تعداد صفحات :۱۶
هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین میزان رضایت کاربران از محیط رابط کاربر خدمات مرجع مجازی کتابخانه ملی ایران است. در این راستا مولفه های جمعیت شناختی، فن آوری های رایانه ای مورد استفاده و میزان رضایت آن ها بررسی شده است.روش: در این پژوهش به روش پیمایشی میزان رضایت کاربران از طریق پرسشنامه الکترونیکی مورد ارزیابی قرار گرفت. جامعه پژوهش ۱۸۲۵ کاربر خدمات مرجع مجازی طی مدت یک سال است که از میان آن ها مطابق جدول مورگان ۳۱۷ نفر به روش نمونه گیری تصادفی نظام مند انتخاب شده است. از بین نمونه انتخاب شده تعداد ۲۵۳ نفر به پرسشنامه ها پاسخ دادند.یافته ها: ۵۲.۰۵ درصد کاربران زن، و اکثر کاربران دارای تحصیلات دانشگاهی بوده، رشته تحصیلی ۵۱ درصد علوم انسانی است. ۶۶.۸۰ درصد از سیستم عامل ویندوز ایکس پی، ۶۵.۲۲ درصد از مرورگر اینترنت اکسپلورر و ۷۴.۴۵ درصد از میزبان پست الکترونیک یاهو استفاده می کنند. رضایت از محیط رابط کاربر مرجع مجازی کتابخانه ملی در حد زیاد و روش مورد انتظار برای دریافت خدمات،پست الکترونیکی (%۵۰.۲۰) و گفتگوی پیوسته (%۳۸.۳۴) است.نتیجه گیری: علی رغم رضایت کاربران از رابط کاربر فعلی، طراحی آن نیازمند بازنگری مجدد بر اساس دیدگاه کاربران و سازگاری با فن آوری های رایانه ای مختلف است.
کلید واژه: خدمات مرجع مجازی، خدمات مرجع دیجیتالی، خدمات مرجع الکترونیکی، رابط کاربر، سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.