اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی – رفتاری بر اضطراب و عزت نفس کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی (ADHD)


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی – رفتاری بر اضطراب و عزت نفس کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی (ADHD) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی – رفتاری بر اضطراب و عزت نفس کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی (ADHD)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی – رفتاری بر اضطراب و عزت نفس کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی (ADHD)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی – رفتاری بر اضطراب و عزت نفس کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی (ADHD) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)

تعداد صفحات :۲۴

این پژوهش به منظور بررسی اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی – رفتاری بر اضطراب و عزت نفس کودکان مبتلا به ADHD انجام گرفت. با اعمال طرح شبه آزمایشی از میان کودکانی که به مراکز روانپزشکی سطح شهر مراجعه نموده و با تشخیص روانپزشک مبتلا به ADHDاز نوع مرکب بوده اند، مصاحبه شد علاوه بر این جهت اطمینان از پرسشنامه علایم مرضی کودک (CSI-4) نیز استفاده شد. پس از اعلام آمادگی خانواده ها، ۲۴ کودک به صورت غیرتصادفی انتخاب و در دو گروه ۱۲ نفره آزمایش و کنترل جایگزین شدند. در هر دو گروه آزمایش و کنترل تعداد ۶ پسر و ۶ دختر با دامنه سنی ۷ تا ۱۲ سال قرار گرفتند. پیش از اجرای بازی درمانی مبتنی آزمون های عزت نفس کوپر اسمیت و اضطراب اسپنس به عنوان پیش آزمون اجرا گردید. پس از اجرای بازی درمانی، پس آزمون اجرا شد. نتایج با استفاده از روش کوواریانس تحلیل گردید. یافته ها نشان داد که بازی درمانی باعث افزایش معنی دار سطح عزت نفس کودکان ADHD می شود. ولی این رویکرد درمانی منجر به کاهش معنی دار علائم اضطراب کودکان ADHD نگردید. مبتنی بر یافته ها می توان بیان داشت که بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی – رفتاری به عنوان یک روش موثر برای افزایش عزت نفس کودکان مبتلا به ADHD است.

کلید واژه: بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی – رفتاری، ADHD، اضطراب کودک، عزت نفس

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.