عنوان عربی: الانزیاح و دلالاته الخیالیه فی شعر مهدی أخوان ثالث و سعدی یوسف (دراسه مقارنه فی الصور الشعریه المحوله لدی الشاعرین) (عنوان فارسی: هنجارگریزی و دلالت های خیال آمیز آن در شعر مهدی اخوان ثالث و سعدی یوسف (بررسی تطبیقی تصاویر دگرگون شده در شعر دو شاعر))
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
عنوان عربی: الانزیاح و دلالاته الخیالیه فی شعر مهدی أخوان ثالث و سعدی یوسف (دراسه مقارنه فی الصور الشعریه المحوله لدی الشاعرین) (عنوان فارسی: هنجارگریزی و دلالت های خیال آمیز آن در شعر مهدی اخوان ثالث و سعدی یوسف (بررسی تطبیقی تصاویر دگرگون شده در شعر دو شاعر)) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد عنوان عربی: الانزیاح و دلالاته الخیالیه فی شعر مهدی أخوان ثالث و سعدی یوسف (دراسه مقارنه فی الصور الشعریه المحوله لدی الشاعرین) (عنوان فارسی: هنجارگریزی و دلالت های خیال آمیز آن در شعر مهدی اخوان ثالث و سعدی یوسف (بررسی تطبیقی تصاویر دگرگون شده در شعر دو شاعر)) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان عربی: الانزیاح و دلالاته الخیالیه فی شعر مهدی أخوان ثالث و سعدی یوسف (دراسه مقارنه فی الصور الشعریه المحوله لدی الشاعرین) (عنوان فارسی: هنجارگریزی و دلالت های خیال آمیز آن در شعر مهدی اخوان ثالث و سعدی یوسف (بررسی تطبیقی تصاویر دگرگون شده در شعر دو شاعر))،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن عنوان عربی: الانزیاح و دلالاته الخیالیه فی شعر مهدی أخوان ثالث و سعدی یوسف (دراسه مقارنه فی الصور الشعریه المحوله لدی الشاعرین) (عنوان فارسی: هنجارگریزی و دلالت های خیال آمیز آن در شعر مهدی اخوان ثالث و سعدی یوسف (بررسی تطبیقی تصاویر دگرگون شده در شعر دو شاعر)) :
سال انتشار : ۱۴۳۴
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : بحوث فی اللغه العربیه و آدابها
تعداد صفحات :۲۴
چکیده عربی:تلعب الحواس الخمس دورا ممیزا فی تشکیل الصور البلاغیه فی الشعر وتضفی علیها أبعادا فنیه تساهم فی تعمیق الرؤیه التی یسعی الشاعر لنقلها. من هذا المنطلق، إن انهیار الحواجز النفسیه والمعنویه بین الحواس، یتیح للشاعر مجالا فی استثمار إیحائی فی حاستین أو أکثر، ویسمح له أن ینقل مشاعره من مستواها المألوف إلی المستوی الانزیاحی الغریب، أی أن الحواس الخمس فی النص الشعری تغادر أحیانا وظائفها المعهوده إلی الأخری لیحقق الشاعر ما یریده و هو الذی تعجز عن توصیلها التراکیب العادیه فی اللغه. فیحاول هذا المقال دراسه ظاهره «تراسل الحواس» أو «التوظیف المجازی للحواس» عند الشاعر الإیرانی «مهدی أخوان ثالث» والشاعر العراقی «سعدی یوسف» کأداه بنائیه فی عالمهما الشعری، والأسئله التی تطرح هنا هی:۱- کیف وظف الشاعران آلیه تراسل الحواس فی شعرهما؟۲-ما مدی تطور الحواس الخمس فی توجیه المعنی المجازی ضمن تجربه الشاعرین؟نتیجه هذه الدراسه تدل علی أن العدول عن المعیار والنزوع إلی الانزیاح الدلالی لدی مهدی أخوان ثالث وسعدی یوسف یبرز مقدرتهما الخیالیه فی توظیف الطاقه التعبیریه الکامنه فی اللغات العادیه التی تحید عندهما عن منطقیتها فی کثیر من الأحیان، و تدخل فی اختراق السیاق المألوف.
چکیده فارسی:حواس پنجگانه نقشی مهم و متمایز در تشکیل تصاویر بلاغی دارند و ابعادی فنی وهنری به شعر می افزایند که در تعمیق نگرشی که شاعر سعی در انتقال آن دارد، سهیم است. در این راستا، از بین رفتن موانع نفسی و معنوی میان حواس، به شاعر این مجال را می دهد که از دو یا چند حس بهره گیرد، و به او اجازه می دهد که احساساتش را از سطح آشنا و متعارف به سطحی هنجارگریز و نامتعارف انتقال دهد، یعنی حواس پنجگانه گاهی وظایف معهود خود را رها کرده، به وظایفی ناآشنا که از نظر منطقی، جزء وظایف متعارفشان نیست، روی می آورند تا بدین وسیله به اهدافی دست یابند که ترکیبات عادی از رسیدن به آن اغراض عاجزند. این مقاله درصدد آن است که «حس آمیزی» یا «کاربرد مجازی حواس» را به عنوان ابزاری ساختاری در استحکام دنیای شعر شاعر ایرانی، مهدی اخوان ثالث، و شاعر عراقی، سعدی یوسف، بررسی نماید. سوالاتی که در اینجا مطرح می شود، عبارتند از:۱- مهدی اخوان ثالث و سعدی یوسف چگونه مکانیسم حس آمیزی را در شعرشان به کار برداه اند؟۲- میزان تکامل حواس پنجگانه در توجیه معنا ضمن تجربه این دو شاعر تا چه حد است؟نتیجه این پژوهش گویای آن است که عدول از زبان معیار و گرایش به هنجارگریزی معنایی در نزد این دو شاعر، توانایی خیالی شان را در کاربرد توان تعبیری نهفته در لغات عادی به منصه ظهور می رساند، و از این جهت ترکیبات از کاربرد واقعی و منطقی شان دور می شوند و سیاق متعارف شان را در هم می شکنند.
کلید واژه: کلیدواژه عربی: الانزیاح الدلالی، تراسل الحواس، الصور المحوله، مهدی أخوان ثالث، سعدی یوسف (کلیدواژه فارسی: هنجارگریزی معنایی، حس آمیزی، تصاویر تغییر یافته، مهدی اخوان ثالث، سعدی یوسف)
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.