مقایسه تاثیر به کارگیری روش های ارزشیابی DOPS و Mini- CEX با روش سنتی بر مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری:یک مطالعه تجربی تصادفی شده


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تاثیر به کارگیری روش های ارزشیابی DOPS و Mini- CEX با روش سنتی بر مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری:یک مطالعه تجربی تصادفی شده دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تاثیر به کارگیری روش های ارزشیابی DOPS و Mini- CEX با روش سنتی بر مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری:یک مطالعه تجربی تصادفی شده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تاثیر به کارگیری روش های ارزشیابی DOPS و Mini- CEX با روش سنتی بر مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری:یک مطالعه تجربی تصادفی شده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تاثیر به کارگیری روش های ارزشیابی DOPS و Mini- CEX با روش سنتی بر مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری:یک مطالعه تجربی تصادفی شده :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: ارزیابی دانشجو از مهم ترین وظایف استاد بالینی است. گسترش روش های آموزش بالینی، استفاده از روش های جدید و متناسب ارزشیابی بالینی را بیش از پیش ضروری می نماید. در این بین استفاده از رویکردهای نوین ارزشیابی که هم زمان یادگیری را نیز تقویت می کنند بیش از سایر روش ها مورد استقبال قرارگرفته است. این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر دو روش نوین ارزشیابی DOPS و Mini- CEX در مقایسه با روش مرسوم ارزشیابی بر مهارت های بالینی دانشجویان در عرصه پرستاری دانشکده ارتش انجام شد.روش ها: مطالعه حاضر یک کارآزمایی تصادفی شده است که بر روی دانشجویان در عرصه پرستاری دانشکده پرستاری ارتش انجام گرفت. تمامی دانشجویان و مربیان متمایل به شرکت، به روش تخصیص تصادفی به دو گروه آزمون و کنترل تقسیم شدند. پس از آموزش مربیان و سنجش میزان پایایی بین ارزیابان در ایشان، ارزشیابی در گروه تجربی به روش DOPS و Mini- CEX در سه نوبت در طول دوره و در گروه شاهد به روش مرسوم صورت گرفت. مبنای ارزیابی پروسیجرها (رگ گیری، پانسمان، گزارش نویسی و آموزش به بیمار) در هر دو گروه، چک لیست های روا و پایا، تهیه شده توسط محقق بود. نتایج با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی (کای دو، t -مستقل) تحلیل شدند.نتایج: بین دو گروه از نظر متغیرهای مهم دموگرافیک مانند سن، جنس و معدل تفاوت معناداری مشاهده نشد (p>0.05). میانگین نمرات نهایی ارزیابی در گروه تجربی (به روش های DOPS و Mini- CEX) به طور معناداری بیشتر از نمرات گروه شاهد (روش مرسوم) بود (p=0.0001).نتیجه گیری: به نظر می رسد استفاده از دو روش ارزیابی DOPS و Mini- CEX باعث ارتقای مهارت های بالینی دانشجویان شده است. لذا پیشنهاد می شود که مراکز آموزش پرستاری جهت ارزشیابی پروسیجر های بالینی و ارتقای یادگیری دانشجویان این دو روش ارزشیابی را در کنار سایر روش ها به کار گیرند.

کلید واژه: ارزیابی بالینی، آزمون بالینی کوتاه (Mini- CEX)، مشاهده مستقیم مهارت های پروسیجرال (DOPS)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.