فرجام شناسی در الهی نامه و مصیبت نامه عطار نیشابوری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فرجام شناسی در الهی نامه و مصیبت نامه عطار نیشابوری دارای ۴۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فرجام شناسی در الهی نامه و مصیبت نامه عطار نیشابوری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فرجام شناسی در الهی نامه و مصیبت نامه عطار نیشابوری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فرجام شناسی در الهی نامه و مصیبت نامه عطار نیشابوری :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات نقد ادبی (پژوهش ادبی)
تعداد صفحات :۴۰
ایمان به مبدا و معاد از ارکان حیاتی اعتقادات بشر است و سرآغاز دعوت پیامبران الهی نیز مومن نمودن مردم به غیب و واقعیت های نامحسوس است که دین خدا بر آنها استوار است. از این رو در هر عصر و زمان بسیاری با کشش معرفت فطری و دینی از هر خدمتی به جامعه بشریت کوتاهی نکردند تا با مطالعه آیات الهی درجه فهم و یقین مردم را نسبت به مرگ و معاد فزون تر سازند. بدین مضمون در ادبیات عرفانی ما که انعکاسی از تفکر و عقاید ماست، مفهوم دنیا و تفاوت آن با جهان آخرت، مرگ و زندگی پس از آن به خوبی نمایان است. در میان کاروان شعر و ادبیات ایران، عارف درد آشنا، عطار نیشابوری، با نگرش دینی و باور قلبی به مبدا هستی و اعتقاد راسخ به اصل معاد به فرجام انسان و جهان نیز توجه دارد. شیخ در دو مثنوی الهی نامه و مصیبت نامه، با بهره گیری از قرآن و احادیث در قالب تمثیل ابیاتی را درمورد مرگ و رستاخیز سروده است که بیانگر روحیه دینی ایشان است. وی معتقد است پیش از آنکه به مرگ طبیعی بمیرید، به مرگ ارادی خود را بمیرانید. یاد مرگ، همگانی بودن و آمادگی برای مرگ، گذر از تعینات و ترک دنیا، توشه آخرت، حسابرسی، نامه عمل و شفاعت از جمله مباحثی است که در این دو اثر مورد بحث قرار گرفته است و ضمن بیان روایات بسیار تصاویری از عالم پس از مرگ را ارائه می دهد.
کلید واژه: مرگ، معاد، ایمان، قیامت، الهی نامه، مصیبت نامه، عطار
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.