مقاله بررسی تاثیر آموزش بهداشت فردی در پیش گیری از ابتلای مجدد به انگل های روده ای در دانش آموزان شهر گرگان


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تاثیر آموزش بهداشت فردی در پیش گیری از ابتلای مجدد به انگل های روده ای در دانش آموزان شهر گرگان دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تاثیر آموزش بهداشت فردی در پیش گیری از ابتلای مجدد به انگل های روده ای در دانش آموزان شهر گرگان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر آموزش بهداشت فردی در پیش گیری از ابتلای مجدد به انگل های روده ای در دانش آموزان شهر گرگان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر آموزش بهداشت فردی در پیش گیری از ابتلای مجدد به انگل های روده ای در دانش آموزان شهر گرگان :

مقاله بررسی تاثیر آموزش بهداشت فردی در پیش گیری از ابتلای مجدد به انگل های روده ای در دانش آموزان شهر گرگان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۸ در مجله دانش و تندرستی از صفحه ۱۴ تا ۱۷ منتشر شده است.
نام: بررسی تاثیر آموزش بهداشت فردی در پیش گیری از ابتلای مجدد به انگل های روده ای در دانش آموزان شهر گرگان
این مقاله دارای ۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آموزش بهداشت فردی
مقاله پیش گیری
مقاله انگل های روده ای

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: کودکان به سبب پایین تر بودن سطح ایمنی و تماس بیش تر با خاک و مواد آلوده بیش تر از بزرگسالان در معرض ابتلا به بیماری های انگلی قرار دارند. این پژوهش با هدف تعیین اثر آموزش بهداشت فردی در پیشگیری از ابتلای مجدد به انگل های روده ای در دانش آموزان شهر گرگان انجام شده است.
مواد و روش ها: در این مطالعه مداخله ای دو مدرسه دخترانه ابتدایی شهر گرگان به صورت خوشه ای انتخاب و از میان آن ها ۱۱۹ دانش آموز به صورت تصادفی انتخاب شدند و از آن ها در سه نوبت آزمایش مدفوع گرفته و در آزمایشگاه با روش های مستقیم، فلوتاسیون و فرمالین – اتر بررسی شدند. از ۱۱۹ دانش آموز، ۴۰ نفر آلوده به انگل بودند. افراد مبتلا به ۲ گروه به صورت تصادفی تخصیص شدند. گروه مداخله علاوه بر دریافت درمان، آموزش های لازم جهت نحوه انتقال انگل ها و نیز روش های پیش گیری از آلودگی های انگلی نیز دریافت نموده و گروه شاهد فقط درمان را دریافت نمودند. پس از دو ماه از هر دو گروه مجددا نمونه مدفوع گرفته و آزمایش شدند. تجزیه و تحلیل با استفاده از آزمون های کای – دو و برآورد نسبت خطر صورت پذیرفت.
نتایج: از این ۴۰ نفر، %۲۴۳ آلوده به انگل های بیماری زا و %۹۲ آلوده به انگل های غیر بیماری زا بودند. در %۳۵ از افراد گروه مداخله و %۷۵ از افراد گروه شاهد پس از آموزش، ابتلای مجدد به آلودگی انگلی مشاهده شد. گروه مداخله با گروه شاهد از نظر میزان ابتلا به کرم های انگلی اختلاف معناداری داشتند (P=0.02, RP=2.1, 0.95CI: 1.0-4.7).
نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که آموزش بهداشت فردی خطر ابتلای مجدد به انگل های روده ای را کاهش می دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.