مقاله بررسی تاثیر جلوه های ویژه فیلم های آموزشی بر میزان یادگیری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی تاثیر جلوه های ویژه فیلم های آموزشی بر میزان یادگیری دارای ۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی تاثیر جلوه های ویژه فیلم های آموزشی بر میزان یادگیری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر جلوه های ویژه فیلم های آموزشی بر میزان یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر جلوه های ویژه فیلم های آموزشی بر میزان یادگیری :
مقاله بررسی تاثیر جلوه های ویژه فیلم های آموزشی بر میزان یادگیری که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۸ در مجله دانش و تندرستی از صفحه ۲۴ تا ۲۹ منتشر شده است.
نام: بررسی تاثیر جلوه های ویژه فیلم های آموزشی بر میزان یادگیری
این مقاله دارای ۶ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله جلوه های ویژه
مقاله فیلم های آموزشی
مقاله یادگیری
چکیده و خلاصهای از مقاله:
مقدمه: از نظر پیاژه کودکان و هم نوجوانان به فیلم هایی که با تصویر زندگی عادی و روزمره شان تفاوت داشته باشند و برایشان بدیع و غریب جلوه کند، توجه بیش تری نشان می دهند. هدف این پژوهش بررسی تاثیر جلوه های ویژه فیلم های آموزشی بر میزان یادگیری می باشد.
مواد و روش ها: در این پژوهش از میان ۱۷۷۷ دانش آموز پایه چهارم مدارس دولتی شاهرود به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی ۸ کلاس (۲۵۰ دانش آموز) و از فصول کتاب علوم، ۴ فصل انتخاب شده و ۸ فیلم در رابطه با محتوای فصول به صورت با جلوه های ویژه و بدون جلوه های ویژه تولید و پس از نمایش فیلم ها، آزمونی حاوی ۲۰ سوال بر مبنای محتوای فیلم های آموزشی گرفته شد (برای هر فصل ۵ سال). پس از آزمون، میانگین نمرات با استفاده از آزمون t مستقل در دختران و پسران تجزیه و تحلیل شد.
نتایج: نتایج نشان داد که میانگین نمرات دانش آموزان پسری که فیلم با جلوه های ویژه دیده اند برابر با ۳۶۴ و در دانش آموزانی که فیلم بدون جلوه ویژه دیده اند برابر ۳۶۵ می اشد که اختلاف آن ها معنادار نمی باشد اما میانگین نمرات دانش آموزان دختری که فیلم دارای جلوه های ویژه دیده اند برابر با ۳۵۲ و دانش آموزان دختری که فیلم بدون جلوه های ویژه دیده اند برابر با ۳۲۹ می باشد، که این اختلاف معنادار است.
نتیجه گیری: خلق فضاهای جذاب در فیلم به کمک تکنیک جلوه های ویژه امکان می یابد، که ساده ترین آن افکت های تصویری مانند دیزالو، فید و سوپر ایمپوز می باشد. تکنیک هایی که در کامپیوترهای شخصی هم به سهولت قابل دسترسی است. امروزه کامپیوتر برای همیشه جامعه و فرآیندهای یادگیری را دچار دگرگونی کرده است. در این پژوهش در یادگیری از فیلم های دارای جلوه های ویژه، جنسیت تاثیر داشت که این مطلب می تواند دلالت بر سطوح برانگیختگی بالاتر در پسران به دلیل مواجهه بیش تر با انواع بازی های کامپیوتری و فیلم های پرتحرک در مقایسه با دختران باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.