تاثیر استفاده از نرم افزارهای چندرسانه ای در درس جامعه شناسی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهرستان جویبار


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر استفاده از نرم افزارهای چندرسانه ای در درس جامعه شناسی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهرستان جویبار دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر استفاده از نرم افزارهای چندرسانه ای در درس جامعه شناسی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهرستان جویبار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر استفاده از نرم افزارهای چندرسانه ای در درس جامعه شناسی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهرستان جویبار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر استفاده از نرم افزارهای چندرسانه ای در درس جامعه شناسی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهرستان جویبار :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی

تعداد صفحات :۲۴

این پژوهش با هدف مطالعه تاثیر استفاده از نرم افزارهای چندرسانه ای در درس جامعه شناسی بر پیشرفت تحصیلی و یادگیری و یادداری دانش آموزان صورت گرفته است. روش تحقیق نیمه تجربی بوده و در آن از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. جامعه تحقیق، کلیه دانش آموزان دختر سال دوم دوره متوسطه (رشته علوم انسانی) شهرستان جویبار در سال تحصیلی ۹۰-۱۳۸۹ بود، که دو کلاس از میان آنها به عنوان گروه آزمایش (۲۰ نفر) و گروه شاهد (۲۰ نفر) انتخاب شدند. به گروه آزمایش با استفاده از نرم افزار آموزشی، و به دانش آموزان گروه شاهد با روش های آموزش سنتی (بدون استفاده از چندرسانه ای) آموزش داده شد. برای گردآوری اطلاعات از سوالات معلم ساخته استفاده شده است. روایی آزمون با اعمال نظر متخصصان تایید شد و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ ۰.۸۷ به دست آمد. به منظور بررسی فرضیه های پژوهشی، از آزمون های t دو گروه مستقل و t گروه های وابسته استفاده شده است. یافته ها نشان داد که آموزش با استفاده از نرم افزارهای چندرسانه ای بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر است، اما در مقایسه با شیوه سنتی تدریس اگرچه در بهبود فرآیند یادگیری موثرتر از شیوه سنتی بوده ولی این تفاوت معنادار تشخیص داده نشده است. از طرفی آموزش با استفاده از نرم افزارهای چندرسانه ای در مقایسه با شیوه سنتی تدریس، به میزان بیشتری بر یادداری دانش آموزان تاثیر داشته است.

کلید واژه: نرم افزار چندرسانه ای، جامعه شناسی، پیشرفت تحصیلی، یادگیری، یادداری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.