واسازی معنایی فضای درون ذهنی مشارکت کنندگان در گروه های روان شناسی عامیانه: مطالعه ای کیفی از اعضای گروه ب


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 واسازی معنایی فضای درون ذهنی مشارکت کنندگان در گروه های روان شناسی عامیانه: مطالعه ای کیفی از اعضای گروه ب دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد واسازی معنایی فضای درون ذهنی مشارکت کنندگان در گروه های روان شناسی عامیانه: مطالعه ای کیفی از اعضای گروه ب  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی واسازی معنایی فضای درون ذهنی مشارکت کنندگان در گروه های روان شناسی عامیانه: مطالعه ای کیفی از اعضای گروه ب،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن واسازی معنایی فضای درون ذهنی مشارکت کنندگان در گروه های روان شناسی عامیانه: مطالعه ای کیفی از اعضای گروه ب :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های علوم شناختی و رفتاری

تعداد صفحات :۲۲

گروه های روان شناسی عامیانه سال هاست که در ایران به صورت غیر قابل انکاری رواج یافته و حتی پرفروش ترین کتب سال برای سالیان متمادی مربوط به این ایده بوده است. از آنجا که بیشتر مشارکت کنندگان در این گروه ها پس از اتمام دوره دچار اختلال در روابط با دیگر اعضای جامعه می شوند و با فرهنگ جمعی نمی توانند همنوایی لازم را داشته باشند، پژوهش کیفی حاضر درصدد بوده است با استفاده از رویکرد تفسیرگرایی اجتماعی به واسازی معنایی بین ذهنی اعضای یکی از گرو های روان شناسی عامیانه (گروه ب) بپردازد. هدف از این پژوهش، در واقع استخراج و شناخت معنای مسلط بر اجتماع بین الاذهانی این گروه بوده است. در این راستا، با استفاده از روش شناسی کیفی، روش تحقیق مردم نگاری در انجام عملیات تحقیق و روش مطالعه موردی در تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. با تحلیل داده ها، ابتدا تم های فراوانی استخراج شد که در تحلیل نهایی این مفاهیم در زیر پنج تم اصلی شامل انسان محوری، نفی غایت گرایی، اصالت نگرش و نفی بایدها و نبایدها، احساس محوری و برخورد احساسی نسبت به ظلم قرار گرفتند. نتایج تحقیق حاکی از این واقعیت بود که عمده نیازهای مشارکت کنندگان برای شرکت در این گروه، مشکلات خانوادگی، بی هدفی، ناامیدی و اختلال در ارتباط بوده است. ویژگی اصلی و تم غالب این گروه، گذشته از در محور قرار دادن انسان و احساسات او، نفی تمامی ارزش ها، باورها و باید و نبایدهای غالب است.

کلید واژه: روان شناسی عامیانه، رویکرد تفسیرگرایی اجتماعی، واسازی معنایی، گروه ب، روش مردم نگاری و مطالعه موردی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.