بررسی توجه شنیداری در افراد دوزبانه و تک زبانه با آزمون اعداد دایکوتیک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی توجه شنیداری در افراد دوزبانه و تک زبانه با آزمون اعداد دایکوتیک دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی توجه شنیداری در افراد دوزبانه و تک زبانه با آزمون اعداد دایکوتیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی توجه شنیداری در افراد دوزبانه و تک زبانه با آزمون اعداد دایکوتیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی توجه شنیداری در افراد دوزبانه و تک زبانه با آزمون اعداد دایکوتیک :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : (شنوایی شناسی) auditory and vesitibular research

تعداد صفحات :۸

زمینه و هدف: پدیده دوزبانگی که یکی از مسائل مطرح در حیطه روان شناسی و زبان شناسی است می تواند بر پردازش گفتار نیز تاثیرگذار باشد. برای بررسی پردازش شنیداری آزمون های زیادی طراحی شده است. یکی از این آزمون ها، آزمون اعداد دایکوتیک است که توجه شنیداری تقسیم شده را بررسی می کند. هدف پژوهش حاضر مقایسه توجه شنیداری افراد دوزبانه و تک زبانه جوان ایرانی بود.روش بررسی: مطالعه مقطعی مقایسه ای حاضر روی ۳۰ دانشجو دوزبانه (آذری – فارسی زبان) با میانگین سنی ۲۳.۶۳ و انحراف معیار ۳.۲۵ و ۳۰ دانشجو تک زبانه (فارسی زبان) با میانگین سنی ۲۲.۲۷ و انحراف معیار ۳.۰۲ در محدوده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال از دو جنس انجام شد. آزمون اعداد دایکوتیک روی افراد راست دست برخوردار از شنوایی محیطی هنجار، انجام شد.یافته ها: بین امتیازهای آزمون اعداد دایکوتیک افراد دوزبانه و تک زبانه تفاوت معنی داری مشاهده نشد (p=0.195)، و همچنین بین امتیازهای گوش راست و گوش چپ در گروه های تک زبانه(p=0.465) و دوزبانه(p=0.054) تفاوت معنی داری مشاهده نشد. از نظر آماری تفاوت معنی داری بین نمونه های زن و مرد در گروه تک زبانه ها مشاهده شد(p=0.031) و در این گروه میانگین امتیازها در زنان بیشتر از مردان بود.نتیجه گیری: نتایج به دست آمده نشان داد که افراد دوزبانه و تک زبانه در توجه شنیداری تقسیم شده تفاوت قابل توجهی ندارند و به نظر می رسد فراگیری زبان دوم در سنین پایین بر این نوع توجه شنیداری، تاثیر بارزی ندارد.

کلید واژه: دوزبانه، توجه شنیداری، آزمون دایکوتیک

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.