تأثیر نقاشی خلاق و نقاشی تشخیصی به هنگام یادگیری متون علمی (غلام انتصار فومنی ، استاد و مدیر گروه روانشناسی تربیتی تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزادزنجان)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تأثیر نقاشی خلاق و نقاشی تشخیصی به هنگام یادگیری متون علمی (غلام انتصار فومنی ، استاد و مدیر گروه روانشناسی تربیتی تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزادزنجان) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تأثیر نقاشی خلاق و نقاشی تشخیصی به هنگام یادگیری متون علمی (غلام انتصار فومنی ، استاد و مدیر گروه روانشناسی تربیتی تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزادزنجان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تأثیر نقاشی خلاق و نقاشی تشخیصی به هنگام یادگیری متون علمی (غلام انتصار فومنی ، استاد و مدیر گروه روانشناسی تربیتی تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزادزنجان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تأثیر نقاشی خلاق و نقاشی تشخیصی به هنگام یادگیری متون علمی (غلام انتصار فومنی ، استاد و مدیر گروه روانشناسی تربیتی تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزادزنجان) :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

آیا استفاده از کشیدن تصویر بهنگام مطالعه یک متن (استراتژی نقاشی آموزنده وخلاق) موجب یادگیری بهتر دانش آموزان هنگامخواهد شد؟ در دو آزمایش صورت گرفته در این پژوهش، دانش آموزان کلاس اول متوسطه (گروه آزمایشی اول n=40؛ گروه آزمایشیدوم n=80) یک متن علمی در مورد فرایند بیولوژیکی ویروس را مطالعه می کنند و سپس دو آزمایش برای ارزیابی نتیجه یادگیری ،ازآن ها گرفته می شود. در آزمایش اول، دانش آموزانی که از آن ها خواسته شده بود هنگام مطالعه ،تصاویر مربوطه را نقاشی کنند (گروهنقاشی خلاق) نسبت به دانش آموزانی که فقط مطالعه کرده بودند (گروه کنترل)، در تست درک مطلب چند گزینه ای (d= 0.85) و تستنقاشی (d=1.15) نمره بیشتری کسب کردند. در آزمایش دوم، دانش آموزان گروه نقاشی نسبت به گروه کنترل در هر دو تست درکمطلب چند گزینه ای (d=0.52) و تست نقاشی (d=1.89) به طور معنی داری نمره بالاتری کسب کردند اما دانش آموزانی که تصاویراصلی مؤلف را در کنار نقاشی و یا تنها تصاویر اصلی مؤلف (بدون نقاشی) را در اختیار داشتند، دارای چنین برتری نبودند. علاوه براین،نمرات دقت نقاشی همراه با مطالعه، با نمرات تست درک مطلب هر دو آزمایش همبستگی نشان می دهند (به ترتیب r=.470 و r=.623و r=.615 و r=.620). این نتایج شواهدی مبنی بر تأثیر نقاشی خلاقانه و تأثیر نقاشی تشخیصی ارائه می دهند و به این ترتیب مزایایاستراتژی نقاشی خلاقانه ، تأیید می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.