مقاله تاثیر آموزش تلفیقی بر یادگیری مهارت های بالینی ماما روستاهای شرکت کننده در یک کارگاه آموزش مداوم مامایی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیر آموزش تلفیقی بر یادگیری مهارت های بالینی ماما روستاهای شرکت کننده در یک کارگاه آموزش مداوم مامایی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر آموزش تلفیقی بر یادگیری مهارت های بالینی ماما روستاهای شرکت کننده در یک کارگاه آموزش مداوم مامایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر آموزش تلفیقی بر یادگیری مهارت های بالینی ماما روستاهای شرکت کننده در یک کارگاه آموزش مداوم مامایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر آموزش تلفیقی بر یادگیری مهارت های بالینی ماما روستاهای شرکت کننده در یک کارگاه آموزش مداوم مامایی :

مقاله تاثیر آموزش تلفیقی بر یادگیری مهارت های بالینی ماما روستاهای شرکت کننده در یک کارگاه آموزش مداوم مامایی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز و زمستان ۱۳۸۸ در گام های توسعه در آموزش پزشکی از صفحه ۱۶۵ تا ۱۷۲ منتشر شده است.
نام: تاثیر آموزش تلفیقی بر یادگیری مهارت های بالینی ماما روستاهای شرکت کننده در یک کارگاه آموزش مداوم مامایی
این مقاله دارای ۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مهارت های بالینی
مقاله کارگاه آموزش مداوم
مقاله روش تلفیقی
مقاله ماما روستایی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: شواهد نشان می دهد دوره های آموزش مداوم کارکنان در افزایش مهارت های بالینی و کیفیت مراقبت از بیمار تاثیر چندانی نداشته اند که بیانگر لزوم تحول در روش های آموزشی در این دوره ها می باشد. لذا این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش تلفیقی بر سطح مهارت های بالینی ماما روستاهای شرکت کننده در یک دوره آموزش مداوم، صورت گرفت.
روش کار: در این مطالعه تجربی ۶۳ نفر از شرکت کنندگان در یک دوره آموزش مداوم به روش تخصیص تصادفی در دو گروه آموزش تلفیقی و متداول قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها، پرسش نامه و آزمون ایستگاهی سنجش مهارت های بالینی بود. پس از انجام پیش آزمون، برنامه آموزشی اختصاصی هر گروه در زمینه فوریت های مامایی به مدت ۸ ساعت و در طی دو روز اجرا گردید. بلافاصله و یک ماه پس از پایان دوره، مهارت شرکت کنندگان توسط آزمون ایستگاهی ارزشیابی شد.
یافته ها: میانگین نمرات پیش آزمون در دو گروه تفاوت معنی داری را نشان نداد اما میانگین نمرات گروه آموزش تلفیقی نسبت به گروه آموزش متداول، در پس آزمون (۶۰۰۹ در مقابل ۴۸۲۳) و در آزمون ثبات (۵۱۱۶ در مقابل ۴۰۵۵)، افزایش معنی داری داشت (در هر دو مورد P=0.0001). تفاوت میانگین نمره مهارت گروه آموزش تلفیقی در پیش آزمون و پس آزمون و همچنین در پیش آزمون و آزمون ثبات به طور معنی داری بیش از گروه آموزش متداول بود (در هر دو مورد P=0.0001).
نتیجه گیری: یافته های پژوهش نشانگر افزایش بیشتر سطح مهارت ها و ثبات آموخته ها در گروه آموزش تلفیقی بود، لذا پیشنهاد می گردد در کارگاه های آموزش مداوم از روش تلفیقی جهت آموزش مهارت های بالینی استفاده شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.