روش های اصلاح مکالمه در کودکان ۳ و ۵ ساله بهنجار فارسی زبان شهر اهواز
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
روش های اصلاح مکالمه در کودکان ۳ و ۵ ساله بهنجار فارسی زبان شهر اهواز دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد روش های اصلاح مکالمه در کودکان ۳ و ۵ ساله بهنجار فارسی زبان شهر اهواز کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی روش های اصلاح مکالمه در کودکان ۳ و ۵ ساله بهنجار فارسی زبان شهر اهواز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن روش های اصلاح مکالمه در کودکان ۳ و ۵ ساله بهنجار فارسی زبان شهر اهواز :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : (شنوایی شناسی) auditory and vesitibular research
تعداد صفحات :۸
زمینه و هدف: توانایی اصلاح مکالمه زیرمجموعه ای از دانش کاربردشناختی زبان است. هنگامی که شنونده متوجه منظور گوینده نشود، اگر گوینده نتواند از روش های اصلاح مکالمه برای روشن شدن پیام استفاده کند، ارتباط دچار شکست می شود. از این رو، این پژوهش بر آن است تا مهارت اصلاح مکالمه را در دو گروه سنی سه و پنج ساله، به منظور تعیین انواع روش های اصلاح مکالمه و مقایسه این مهارت ها در این دو گروه بررسی کند.روش بررسی: در این پژوهش ۱۲۰ نفر از کودکان سه و پنج ساله هنجار شهر اهواز انتخاب شدند. ابزار پژوهش دو سری تصاویر متوالی بود که در حین بازگویی آنها آزمونگر شرایط برانگیخته شدن یکی از روش های اصلاح مکالمه را ایجاد می کرد. درصد به کارگیری انواع روش های اصلاح مکالمه در هر یک از گروه ها محاسبه و سپس مقایسه آنها با هم با استفاده از آزمون آماری t مستقل انجام شد.یافته ها: در گروه سنی پنج ساله نسبت به سه ساله، میزان کاربرد روش های تکرار و پاسخ نامناسب کاهش و روش های اصلاح سرنخی و بازگویی افزایش یافته و روش افزایش تقریبا ثابت باقی مانده است. در میانگین درصد به کارگیری روش تکرار(p=0.04) و اصلاح سرنخی بین دو گروه مورد مطالعه تفاوت معنی دار مشاهده شد (p=0.001). از بین درصد به کارگیری روش های اصلاح مکالمه، به طور عمده ای کاربرد روش تکرار در کودکان سه ساله و کاربرد روش اصلاح سرنخی در کودکان پنج ساله بیشتر است.نتیجه گیری: با افزایش سن و تکامل مهارت زبانی، احتمال استفاده از روش های پیچیده تر اصلاح مکالمه نظیر روش اصلاح سرنخی بیشتر می شود.
کلید واژه: کاربردشناختی، اصلاح مکالمه، تکرار، اصلاح سرنخی، کودک فارسی زبان
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.