مقسم تصور و تصدیق از منظر معرفت شناسی نوصدرایی


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقسم تصور و تصدیق از منظر معرفت شناسی نوصدرایی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقسم تصور و تصدیق از منظر معرفت شناسی نوصدرایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقسم تصور و تصدیق از منظر معرفت شناسی نوصدرایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقسم تصور و تصدیق از منظر معرفت شناسی نوصدرایی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فلسفه و کلام اسلامی (مقالات بررسی ها)

تعداد صفحات :۲۶

تفکیک «تصور» و «تصدیق» از تمایزهای اصلی است که متقدمین در منطق و متاخرین در معرفت شناسی از آن بهره برده اند، هر دو گروه مقسم این دو را «علم حصولی» می دانند، این تقسیم در «معرفت شناسی نوصدرایی» برای اقسام معرفت به کار رفته است، اما نمی توان «تصدیق» را در اصطلاح معرفت شناسی بنا بر تعریف فلسفه اسلامی «علم حصولی» دانست. این تحقیق با مرور ادبیات فیلسوفان مسلمان به ویژه نوصدراییان، مدعی است که تفکیک تصور و تصدیق هستی شناختی، و «علم حصولی» به عنوان مقسم «هستی علمی» است. اما استعمال «تصدیق» در منطق و معرفت شناسی مساوق با «قضیه» می باشد، نه یک «هستی علمی» که در عین بساطت خارجی در تحلیل عقلی دو مفهوم «حکایت» و «حکم» از آن انتزاع می شود. «تصدیق» در منطق به معنای «اذعان به صدق قضیه» و در معرفت شناسی به معنای «معرفت به تحقق یا عدم تحقق یک امر» است. پیشنهاد می شود برای امور متناظر با «تصور» و «تصدیق» در معرفت شناسی از «معرفت تصوری» و «معرفت تصدیقی» استفاده شود.

کلید واژه: تصور، معرفت تصوری، تصدیق، معرفت تصدیقی، معرفت شناسی نوصدرایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.