بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس خصوصیات اخلاقی در دانش آموزان دبیرستانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس خصوصیات اخلاقی در دانش آموزان دبیرستانی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس خصوصیات اخلاقی در دانش آموزان دبیرستانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس خصوصیات اخلاقی در دانش آموزان دبیرستانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس خصوصیات اخلاقی در دانش آموزان دبیرستانی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)
تعداد صفحات :۱۶
هدف از پژوهش حاضر، بررسی مشخصات روان سنجی مقیاس ویژگی های اخلاقی در دانش آموزان دبیرستانی، بوده است. برای این منظور از دانش آموزان دبیرستانی شهر ارومیه نمونه ای به تعداد ۶۹۳ نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی، انتخاب و مقیاس ۷۲ سئوالی ویژگی های اخلاقی محقق ساخته که طیف آن پنچ گزینه ای بوده است، برای آن ها اجرا گردید. جهت استخراج عوامل، از روش تحلیل عوامل اصلی استفاده و دو عامل بزرگ اخلاق، شامل؛ عامل درونی و بیرونی، استخراج گردید. عامل اول، هشت متغیر؛ اخلاق بر مبنای قانون، قراردادهای اخلاقی، اخلاق همگانی، فرامن، طرح واره های اخلاقی، اخلاق مذهبی با تاکید بر اسلام، حساسیت اخلاقی و مهارت های اجرایی اخلاقی و عامل دوم، چهار متغیر؛ اخلاق بر مبنای تنبیه، پاداش، تایید دیگران و یادگیری را در بر می گرفت. این دو عامل در مجموع ۵۶.۹۶ درصد از واریانس را تبیین نمود. در تعیین روایی مقیاس، ضریب همبستگی بین نمرات آزمون لیند و عامل درونی مقیاس ویژگی های اخلاقی برابر با ۰.۷۹، ضریب همبستگی بین نمرات آزمون لیند و عامل بیرونی مقیاس ویژگی های اخلاقی برابر با ۰.۶۸ و ضریب همبستگی بین نمرات آزمون لیند و کل مقیاس ویژگی های اخلاقی برابر با ۰.۷۱ بوده است. جهت تعیین پایایی مقیاس، از ضریب آلفای کرونباخ، استفاده شده است. پایایی کل پرسشنامه برابر با ۰.۷۴، پایایی عامل یک پرسشنامه برابر با ۰.۸۸ و پایایی عامل دو پرسشنامه نیز برابر با ۰.۶۷ بوده است. مقایسه آزمودنی های پسر و دختر، نشان داد که در خرده مقیاس های اخلاق بر مبنای؛ تنبیه، پاداش، مذهب و حساسیت اخلاقی بین دانش آموزان پسر و دختر، تفاوت معنادار وجود دارد.
کلید واژه: خصوصیات اخلاقی، ویژگی های روان سنجی، دانش آموزان دبیرستانی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.