میزان پاسخ گویی محتوای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه به نیازهای اجتماعی و عاطفی دانش آموزان


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 میزان پاسخ گویی محتوای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه به نیازهای اجتماعی و عاطفی دانش آموزان دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد میزان پاسخ گویی محتوای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه به نیازهای اجتماعی و عاطفی دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی میزان پاسخ گویی محتوای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه به نیازهای اجتماعی و عاطفی دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن میزان پاسخ گویی محتوای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه به نیازهای اجتماعی و عاطفی دانش آموزان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)

تعداد صفحات :۲۵

هدف مقاله حاضر، تحلیل محتوای کتب دین و زندگی دوره متوسطه جهت آشکار شدن نقاط ضعف و قوت برنامه از منظر تناسب با نیازهای اجتماعی و عاطفی فراگیران بود. در این پژوهش کتب دین و زندگی دوره دبیرستان مورد بررسی قرار گرفت و با استفاده از روش تحلیل محتوای کمی بر اساس فرم چک لیست محتوا کتب در دو مولفه اصلی نیازهای اجتماعی و عاطفی و ۳۵ مولفه فرعی که بر اساس طبقه بندی های نظری صاحب نظران حوزه تربیتی، مقالات و کتب راهنمای درسی تهیه و پس از تایید استادان، نهایی شد. سپس به صورت جداگانه هر درس به عنوان واحد تحلیل در نظر گرفته شد. با توجه به یافته های به دست آمده، بیشترین فراوانی متعلق به کتاب دین و زندگی سوم متوسطه با ۳۸۷ فراوانی بوده است که بیشترین تکرار در مولفه پرداختن به خانواده و ازدواج با ۲۰.۹۱ درصد و کمترین آن در مولفه های پرورش روحیه توکل، استدلال ممانعت از بزهکاری جوانان، بیان چگونگی رابطه با جنس مخالف، نیاز به هستی شناسی و تبیین استقلال با ۰.۲۵۸ درصد نشان داده شد. کتب دین و زندگی اول متوسطه ۳۳۹ فراوانی که بیشترین فراوانی در مولفه نیاز به تفکر و تعقل ۱۸.۸۷ درصد و کمترین آن در مولفه های پرورش روحیه توکل، بیان روابط اجتماعی و آداب معاشرت، پرداختن به خانواده و ازدواج، تبیین فساد اخلاقی و تبیین نیازهای غریزی ۰.۲۹۴ درصد بود و کتاب دین و زندگی دوم متوسطه ۳۴۰ فراوانی که بیشترین فروانی در مولفه تبیین مرگ، معاد و توشه آخرت ۲۰.۹۱ درصد و کمترین فراوانی و توجه به مولفه های تبیین احترام به حقوق دیگران و تبیین نیاز به دین و پیام الهی حدود ۰.۲۲۷ درصد بود. کتاب دین و زندگی سوم متوسطه بیشتر از کتب دیگر به نیازهای اجتماعی و عاطفی پرداخته است ولی به طور کلی تمام کتب از نظر پرداختن به نیازهای اجتماعی و عاطفی در سطح پایینی بودند. بنابراین نیاز به تجدید نظر با توجه به پاسخ گویی به نیازهای عاطفی و اجتماعی کاملا احساس می شود.

کلید واژه: دین، کتاب های دین و زندگی، نیازهای عاطفی، نیازهای اجتماعی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.