مقاله مقایسه آموزش دفع بالون و بیوفیدبک در درمان اختلال دفع ناهماهنگ


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه آموزش دفع بالون و بیوفیدبک در درمان اختلال دفع ناهماهنگ دارای ۱۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه آموزش دفع بالون و بیوفیدبک در درمان اختلال دفع ناهماهنگ  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه آموزش دفع بالون و بیوفیدبک در درمان اختلال دفع ناهماهنگ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه آموزش دفع بالون و بیوفیدبک در درمان اختلال دفع ناهماهنگ :

مقاله مقایسه آموزش دفع بالون و بیوفیدبک در درمان اختلال دفع ناهماهنگ که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در اردیبهشت ۱۳۸۹ در مجله دانشکده پزشکی اصفهان از صفحه ۹۸ تا ۱۰۶ منتشر شده است.
نام: مقایسه آموزش دفع بالون و بیوفیدبک در درمان اختلال دفع ناهماهنگ
این مقاله دارای ۹ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله بیوفیدبک
مقاله یبوست
مقاله اختلال ناهماهنگی مقعدی – راست روده ای (Anorectal dyssynergia)
مقاله بالون

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: تعداد زیادی از بیماران مبتلا به اختلال ناهماهنگی مقعدی – راست روده ای(Anorectal dyssynergia) به درمان های معمول یبوست پاسخ نمی دهند. به تازگی مطالعاتی در زمینه تاثیر بیوفیدبک روی بیماران مبتلا به اختلال دفع ناهماهنگ انجام شده است؛ برآن شدیم تا مقایسه ای بین تاثیر بیوفیدبک و آموزش دفع بالون در بهبودی بیماران انجام دهیم.
روش ها: به طور تصادفی ۶۵ بیمار به دو گروه بیوفیدبک و آموزش دفع بالون تقسیم شدند. علایم یبوست و میزان رضایت و تست زمان و حجم دفع بالون در دو گروه مقایسه گردید.
یافته ها: در هر دو گروه، علایم یبوست نسبت به قبل از درمان کاهش یافت، ولی اختلافی به نفع بیوفیدبک مشاهده شد. در مورد دو معیار اساسی تخلیه ناکامل و نیاز به استفاده از دست برای انجام دفع، وضعیت در گروه آموزشی با بالون نسبت به قبل از درمان تغییری ننمود. از نظر شاخص های اندازه گیری شده با بالون در بیماران، یعنی زمان لازم برای بیرون راندن بالون پر شده و حداکثر حجم بالون پر شده که بیمار می توانست آن را دفع کند نیز گروه بیوفیدبک نتایج بهتری نشان داد. ۷۸ درصد کل بیماران پس از درمان رضایت تا حدودی و یا رضایت کامل داشتند و تفاوتی بین دو گروه در این خصوص مشاهده نشد.
نتیجه گیری: بیوفیدبک در بیماران مبتلا به اختلال ناهماهنگی مقعدی – راست روده ای (Anorectal dyssynergia) از آموزش به وسیله بالون موثرتر است و باعث تغییرات واضحی در شاخص های کمی و کیفی می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.