خشونت بین فردی و سرمایه اجتماعی در خانواده و مدرسه: مطالعه ای اجتماعی در دبیرستان های پسرانه نورآباد (لرستان)


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 خشونت بین فردی و سرمایه اجتماعی در خانواده و مدرسه: مطالعه ای اجتماعی در دبیرستان های پسرانه نورآباد (لرستان) دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد خشونت بین فردی و سرمایه اجتماعی در خانواده و مدرسه: مطالعه ای اجتماعی در دبیرستان های پسرانه نورآباد (لرستان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی خشونت بین فردی و سرمایه اجتماعی در خانواده و مدرسه: مطالعه ای اجتماعی در دبیرستان های پسرانه نورآباد (لرستان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن خشونت بین فردی و سرمایه اجتماعی در خانواده و مدرسه: مطالعه ای اجتماعی در دبیرستان های پسرانه نورآباد (لرستان) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مسائل اجتماعی ایران (دانشگاه خوارزمی)

تعداد صفحات :۴۱

در این نوشتار خشونت بین فردی و رابطه آن با سرمایه اجتماعی در خانواده و مدرسه با استفاده از نظریه های سرمایه اجتماعی پاملا پکستون، جیمز کلمن، دارلن رایت و کوین فیتزپاتریک و نظریه پیوند اجتماعی هیرشی مورد بررسی قرار گرفته است. در این پژوهش روش تحقیق پیمایشی با نمونه ای ۳۴۰ نفره از دانش آموزان دبیرستان های شهر نورآباد لرستان بود که به روش تصادفی سیستماتیک انتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای مستقل از پرسش نامه خودساخته و در مورد متغیر وابسته از مقیاس CTS بهره گرفته شد.نتایج نشان میدهد دانش آموزان مورد مطالعه بیشتر ساکن شهر هستند (۷۰.۶ درصد) تا روستا (۲۹.۲ درصد)، پدران بیشتر آن ها مشاغل یدی و تحصیلاتی تا حد دیپلم دارند، مادران فاقد شغل (خانه دار) و بی سواد هستند و سطح درآمد بیشتر خانواده های آن ها پایین است؛ ۶۱.۵ درصد پاسخگویان طی یک سال گذشته دارای رفتار خشونت آمیز به طورکلی (از ۱ تا ۳ بار و بیشتر) بوده اند؛ دو شاخص سرمایه اجتماعی خانوادگی و مدرسه ای از حیث توزیع درصدی (حدود ۴۸ درصد دارای سرمایه اجتماعی زیاد و خیلی زیاد و ۳۰ درصد کم و خیلی کم) و میزان رابطه با رفتار خشونت آمیز (ضریب همبستگی حدود ۰.۲۴-) با یکدیگر مشابهند؛ در نهایت چهار متغیر «تعلق به مدرسه»، «درآمد خانواده»، «اعتماد در مدرسه» و «حمایت خانوادگی» ۱۴ درصد از تغییرات خشونت بین فردی را تبیین می کنند. به این ترتیب، می توان گفت هرقدر سرمایه اجتماعی در خانواده و مدرسه و اکثر مولفه های شاخص های مزبور بالاتر باشد، خشونت بین فردی دانش آموزان به طور کلی و نیز خشونت لفظی و خشونت فیزیکی ملایم و شدید آن ها کمتر خواهد بود و تقویت حس تعلق دانش آموزان به مدرسه، افزایش اعتماد اجتماعی به یکدیگر و مدرسه و حمایت مناسب خانوادگی و رسیدگی بیشتر به وضعیت تربیتی دانش آموزان متعلق به خانواده های دارای درآمد متوسط و بالا احتمال ارتکاب رفتار خشونت آمیز را توسط دانش آموزان پسر دبیرستانی کاهش می دهد.

کلید واژه: خشونت بین فردی، خشونت لفظی، خشونت فیزیکی، سرمایه اجتماعی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.