مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۱۳۸۹


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۱۳۸۹ دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۱۳۸۹  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۱۳۸۹،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۱۳۸۹ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)

تعداد صفحات :۹

مقدمه: آموزش بالینی نقش مهمی در برنامه دانشجویان پرستاری دارد. برخی عوامل می تواند کیفیت یادگیری دانشجویان در محیط های بالینی را تحت تاثیر قرار دهد. هدف از این مطالعه، تعیین مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۸۹-۱۳۸۸ بوده است.روش کار: این پژوهش، یک مطالعه توصیفی است که در سال ۸۹-۱۳۸۸ انجام گردیده است. کلیه دانشجویان رشته کارشناسی پیوسته پرستاری دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در زمان انجام پژوهش دارای واحد کارآموزی بودند، به عنوان واحدهای پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه دو قسمتی پژوهشگر ساخته بود که بخش اول آن شامل اطلاعات دموگرافیک و بخش دوم مشکلات آموزش بالینی را در حیطه های مختلف دربر می گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک نرم افزارSPSS و با بکارگیری روش های توصیفی و آزمون های تی مستقل و آنالیز واریانس انجام گردید.نتایج: بیشترین عامل بروز مشکل در کارآموزی بالینی از نظر دانشجویان، عوامل مربوط به استاد بوده است. سایر عوامل به ترتیب شامل عوامل محیطی، ماهیت پرستاری، سیستم آموزشی، مهارت دانشجو، عوامل مربوط به بیمار و عوامل فردی بوده است. از میان گویه های مختلف این عوامل، گویه هایی مثل وضعیت روحی دانشجو، تبعیض بین دانشجویان پرستاری با سایر رشته ها در بخش، نامناسب بودن شیوه ارزشیابی، نگرانی از ابتلا به بیماری های عفونی و واگیردار، ابهام در مورد پرستاری به عنوان حرفه آینده، ناکافی بودن دانش بالینی و اهمیت ندادن به نظرات دانشجویان در برنامه ریزی جهت کارآموزی بوده است.نتیجه گیری: با توجه به اینکه از دیدگاه دانشجویان، عوامل مربوط به استاد بیش از سایر موارد در بروز مشکلات آموزش بالینی تاثیر داشته است، بنابراین لازم است اساتید و مدرسین در خصوص ارتباط با دانشجویان، توجه ویژه داشته باشند و به علاوه در فرم های ارزشیابی نیز بازنگری صورت گیرد.

کلید واژه: مشکلات، آموزش، دانشجویان، پرستاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.