بررسی خودسنجی رعایت اخلاق حرفه ای در بین اساتید بالینی دانشکده پزشکی شیراز


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی خودسنجی رعایت اخلاق حرفه ای در بین اساتید بالینی دانشکده پزشکی شیراز دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی خودسنجی رعایت اخلاق حرفه ای در بین اساتید بالینی دانشکده پزشکی شیراز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی خودسنجی رعایت اخلاق حرفه ای در بین اساتید بالینی دانشکده پزشکی شیراز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی خودسنجی رعایت اخلاق حرفه ای در بین اساتید بالینی دانشکده پزشکی شیراز :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه: حرفه گرایی یکی از مطرح ترین عناوین در اخلاق پزشکی است که در این میان آموزش دهندگان یا اساتید نقش به سزایی در آموزش و سنجش آن ایفا می کنند. هدف از طراحی این مطالعه بررسی و سنجش اخلاق حرفه ای در اساتید دانشکده پزشکی به روش خودسنجی می باشد.روش کار: این پژوهش یک مطالعه توصیفی – مقطعی می باشد. جمعیت مورد مطالعه شامل ۱۲۲ نفر از اساتید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز می باشد که به طور تصادفی انتخاب شده اند. به منظور بررسی و مقایسه نظرات خودسنجی اساتید در گروه های آموزشی داخلی، جراحی، کودکان، زنان، پوست و روانپزشکی، پرسشنامه ای اقتباس شده از نمونه خارجی پس از تایید روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. پرسشنامه ها توسط آنها به روش خودسنجی تکمیل گردید. داده ها پس از جمع آوری، به کمک نرم افزار آماری SPSS 13 و با استفاده از شاخص های توصیفی و آزمون مجذور کای تجزیه و تحلیل گردید.نتایج: یافته ها نشان داد که به طور کلی اساتید بخش های مختلف توانمندی خود را در زمینه حرفه گرایی %۷۹.۴ در حد عالی و %۲۰.۴ در حد قابل قبول و %۰.۲ در حد غیر قابل قبول ارزیابی نمودند. اساتید مورد پژوهش در بخش های مختلف، توانمندی خود را در حیطه های قابلیت اطمینان و اعتماد، احساس مسوولیت در برابر بیمار و احساس مسوولیت در برابر دانشجویان، احترام به دیگران، همکاری و تشریک مساعی با همکاران و دانشجویان؛ عالی و در حیطه های قوه ابتکار و ابداع در ارائه درمان و مهارت های سازماندهی و مدیریتی غیر قابل قبول ارزیابی نمودند.نتیجه گیری: بر اساس یافته های این پژوهش توجه به حرفه گرایی در گروه های مختلف آموزشی مشهود می باشد. هر چند در برخی از حیطه ها مانند مهارت رهبری، همکاری و تشریک مساعی و مهارت های سازمانی و مدیریتی، مداخلات آموزشی و فرهنگی موثر لازم است.

کلید واژه: دانشکده، حرفه گرایی، اخلاق پزشکی، خودسنجی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.