مقاله اثربخشی درمان شناختی – رفتاری با آموزش مهارت حل مساله در کاهش علایم اضطراب امتحان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثربخشی درمان شناختی – رفتاری با آموزش مهارت حل مساله در کاهش علایم اضطراب امتحان دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثربخشی درمان شناختی – رفتاری با آموزش مهارت حل مساله در کاهش علایم اضطراب امتحان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی درمان شناختی – رفتاری با آموزش مهارت حل مساله در کاهش علایم اضطراب امتحان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثربخشی درمان شناختی – رفتاری با آموزش مهارت حل مساله در کاهش علایم اضطراب امتحان :
مقاله اثربخشی درمان شناختی – رفتاری با آموزش مهارت حل مساله در کاهش علایم اضطراب امتحان که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۹ در مجله علوم رفتاری از صفحه ۲۳ تا ۲۷ منتشر شده است.
نام: اثربخشی درمان شناختی – رفتاری با آموزش مهارت حل مساله در کاهش علایم اضطراب امتحان
این مقاله دارای ۵ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله درمان شناختی – رفتاری
مقاله مهارت حل مساله
مقاله اضطراب امتحان
چکیده و خلاصهای از مقاله:
مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی درمان شناختی – رفتاری با آموزش مهارت حل مساله در کاهش علایم اضطراب امتحان دختران مقطع دبیرستان انجام شد.
روش: این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه مورد مطالعه کلیه دانش آموزان دختر پایه اول تا سوم مقطع دبیرستان شهرستان فریدونکنار در استان مازندران بودند. ۳۰ دانش آموز دارای اضطراب امتحان پس از اجرای آزمون تشخیصی (پرسش نامه اضطراب امتحانTAI ) به شیوه نمونه گیری خوشه ای به طور تصادفی انتخاب و به صورت تصادفی تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل به طور برابر (۱۵ نفر) قرار گرفتند. آزمودنی های گروه آزمایش به مدت ۱۰ جلسه، تحت درمان شناختی – رفتاری با آموزش مهارت حل مساله قرار گرفتند، گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکردند. داده های به دست آمده با استفاده از روش آماری کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: علایم اضطراب امتحان در آزمودنی های گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل به طور معناداری کاهش یافت (p<0.001).
نتیجه گیری: روش های درمان شناختی – رفتاری با آموزش مهارت حل مساله راهبردهایی کارآمد و سودمند در کاهش اضطراب امتحان و بهبود کارکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی هستند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.