دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد معیارهای ارزشیابی اساتید در سال ۱۳۸۸


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد معیارهای ارزشیابی اساتید در سال ۱۳۸۸ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد معیارهای ارزشیابی اساتید در سال ۱۳۸۸  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد معیارهای ارزشیابی اساتید در سال ۱۳۸۸،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد معیارهای ارزشیابی اساتید در سال ۱۳۸۸ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مراقبت های نوین

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: یکی از رویکردهای ارتقای کیفیت آموزش، ارزشیابی عملکرد آموزشی اساتید و یکی از متداول ترین این روش ها، ارزشیابی آموزش توسط دانشجویان است. مطالعه حاضر با هدف تعیین معیارهای مهم ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان پزشکی انجام شد.روش تحقیق: در این مطالعه توصیفی – مقطعی، تمامی دانشجویان پزشکی مشغول به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال تحصیلی ۱۳۸۸ (۲۰۰ نفر) به روش سرشماری انتخاب و دیدگاه آنان مورد ارزیابی قرار گرفت. ابزار سنجش، پرسشنامه محقق ساخته، شامل ۵۵ سوال در شش حیطه مهارت های تدریس، ویژگی های فردی، مهارت های ارتباطی، مهارت های ارزشیابی، مهارت های بالینی و رعایت اصول و قوانین آموزش بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آمار توصیفی (فراوانی، میانگین و انحراف معیار) و آزمون های کای اسکوئر، تی و آنالیز واریانس یک طرفه در سطح معنی داری P<0.05 تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: در بخش مهارت های تدریس از نظر بیشتر دانشجویان، مهم ترین اولویت در ارزشیابی استاد «قدرت بیان و تفهیم مطالب درسی» (%۸۸.۵) بود. در بخش ویژگی های فردی «داشتن ظاهر مرتب و آراسته» (%۵۸.۵)، در بخش مهارت های ارتباطی «عدم جبهه گیری و تحقیر دانشجویان» (%۶۸.۵) در بخش رعایت اصول و قوانین آموزشی، «ارائه یک جزوه جامع و کامل برای درس مربوطه و رعایت زمان دقیق شروع و پایان کلاس» (%۳۴) و در بخش مهارت های ارزشیابی «متناسب بودن ارزشیابی اساتید با مطالب تدریس شده» (%۴۸.۵) مهم ترین اولویت بود. علاوه بر این بین جنس دانشجویان با معیار ویژگی های فردی استاد و مقطع تحصیلی با مهارت های ارزشیابی استاد، رابطه معنی دار آماری وجود داشت (P<0.05).نتیجه گیری: اگرچه دانشجویان با برخی عوامل ارزشیابی اساتید آشنا هستند، اما از قدرت قضاوت کافی در مورد اساتید برخوردار نیستند؛ اما همه آنچه را که بر اساس معیارهای علمی برای یک استاد خوب لازم است، مهم نمی دانند و همین امر ممکن است از اعتبار و پایایی ارزشیابی های دانشجویی بکاهد.

کلید واژه: آموزش پزشکی، سنجش آموزش، کادر آموزش پزشکی، دانشجویان پزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.