اندازه گیری ظرفیت باربری جاده جنگلی تازه روسازی شده به روش صحرایی با استفاده از نفوذسنج دینامیک (DCP)


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اندازه گیری ظرفیت باربری جاده جنگلی تازه روسازی شده به روش صحرایی با استفاده از نفوذسنج دینامیک (DCP) دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اندازه گیری ظرفیت باربری جاده جنگلی تازه روسازی شده به روش صحرایی با استفاده از نفوذسنج دینامیک (DCP)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اندازه گیری ظرفیت باربری جاده جنگلی تازه روسازی شده به روش صحرایی با استفاده از نفوذسنج دینامیک (DCP)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اندازه گیری ظرفیت باربری جاده جنگلی تازه روسازی شده به روش صحرایی با استفاده از نفوذسنج دینامیک (DCP) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقیقات جنگل و صنوبر ایران

تعداد صفحات :۱۴

جاده های جنگلی با وجود هزینه بر بودن، به عنوان عاملی ضروری برای دسترسی به منظور مدیریت منابع جنگلی مطرح هستند. کیفیت این جاده ها تا حدود زیادی به نوع مصالح به ویژه در روسازی بستگی دارد که گاهی تا ۷۰ درصد هزینه کل را دربر می گیرد. هدف از این مطالعه بکار بردن ابزار نفوذسنج دینامیک (DCP) به منظور کنترل و بررسی مقدار ظرفیت باربری کالیفرنیا (CBR) در جاده تازه تکمیل شده با استفاده از تثبیت کننده یونی در بخش نم خانه جنگل خیرود بود. به این منظور با استفاده از DCP اقدام به برآورد ظرفیت باربری در رابطه با عمق در ۲۸ نمونه و با پنترومتر مقاومت به نفوذ سطح جاده در محور وسط و کناره ها گردید. سپس مقادیر ایندکس نفوذ حاصل از DCP تبدیل به مقادیر CBR گردید. نتایج نشان داد که با وجود استفاده از تثبیت کننده، مقاومت قسمت های با مصالح رس و مخلوط درشت دانه بیشتر از قسمت دارای خاک رس می باشد. همچنین بین مقادیر دو ابزار در لایه سطحی همبستگی مثبت و معنی داری وجود دارد. به طوری که مقادیر CBR جاده کمتر از حد انتظار و ناکافی برای عبور ترافیک و در کلاسه ضعیف از نظر ترافیک پذیری قرار داشت. با توجه به عدم انجام آزمایش CBR در پروژه جاده های جنگلی به دلیل زمان و هزینه بر بودن، استفاده از DCP به عنوان ابزاری ساده، کارا، کم هزینه و بدون تخریب برای برآورد CBR عرصه توصیه می گردد.

کلید واژه: جاده جنگلی، روسازی، CBR ،DCP، تثبیت کننده یونی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.