مقایسه دو روش آموزش ویدیویی و چهره به چهره بر آگاهی و نگرش بیماران مبتلا به سکته قلبی


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه دو روش آموزش ویدیویی و چهره به چهره بر آگاهی و نگرش بیماران مبتلا به سکته قلبی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه دو روش آموزش ویدیویی و چهره به چهره بر آگاهی و نگرش بیماران مبتلا به سکته قلبی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه دو روش آموزش ویدیویی و چهره به چهره بر آگاهی و نگرش بیماران مبتلا به سکته قلبی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه دو روش آموزش ویدیویی و چهره به چهره بر آگاهی و نگرش بیماران مبتلا به سکته قلبی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پایش

تعداد صفحات :۸

اختلال خونرسانی عروق کرونر قلب، از شایع ترین بیماری های قلبی ـ عروقی و مهمترین علت مرگ و میر در دنیا بوده و لذا پیشگیری از عوامل خطرساز در بروز حمله مجدد ضروری است. کمبود نیروی انسانی و امکان پذیر نبودن آموزش چهره به چهره در هنگام ترخیص و پیگیری می طلبد که راه های مفید، مؤثر و دست یافتنی مورد آزمون قرار گیرند. هدف این مطالعه مقایسه دو روش آموزش ویدیویی و چهره به چهره بر اساس الگوی باور سلامت بر آگاهی و نگرش بیماران سکته قلبی ترخیص شده در مورد عوامل خطرساز بیماری بود. این پژوهش یک مطالعه از نوع نیمه تجربی بوده، و ۸۰ بیمار در آن در هریک از دو گروه مورد مقایسه تحت آموزش قرارگرفتند. برنامه آموزشی مبنی بر الگوی یادشده و در قالب فیلم تهیه و به صورت لوح فشرده ویدیویی درآمد. این برنامه برای هر فرد طی دو جلسه (پس از گذر از مراحل حاد و در زمان ترخیص) برگزار گردید. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که میانگین آگاهی و نگرش بیماران دو گروه، قبل از مداخله تفاوت معنادار نداشتند، ولی پس از مداخله آموزشی میانگین و انحراف معیار آگاهی و نگرش در گروه آموزش ویدیویی با میزان های، ۰.۹۸±۳۲ و ۳.۱۲±۱۱۲.۶۲ و در گروه با آموزش چهره به چهره به ترتیب ۱.۴± ۳۱.۰۲و ۵.۹۶±۱۰۵.۹ تفاوت معنادار را به (غیر از آگاهی از رژیم غذایی) نشان دادند (P<0.05). نتایج این مطالعه نشان داد که آموزش ویدیویی بر اساس الگوی باور سلامت در مقایسه با آموزش چهره به چهره موجب افزایش بیشتر آگاهی، منافع درک شده، تهدید درک شده و حساسیت درک شده، همچنین کاهش موانع درک شده در بیماران سکته قلبی شده است. بر اساس نتایج این پژوهش پیشنهاد می شود برنامه های آموزشی مناسب برای پیشگیری از مشکلات عود مجدد بیماری در بیماران سکته قلبی با این روش اجرا شود.

کلید واژه: آموزش ویدیویی، آموزش چهره به چهره، سکته قلبی، الگوی باور سلامت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.