تاثیر اجرای الگوی نظارت بالینی بر پیامدهای آموزش به بیمار


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر اجرای الگوی نظارت بالینی بر پیامدهای آموزش به بیمار دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر اجرای الگوی نظارت بالینی بر پیامدهای آموزش به بیمار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر اجرای الگوی نظارت بالینی بر پیامدهای آموزش به بیمار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر اجرای الگوی نظارت بالینی بر پیامدهای آموزش به بیمار :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت ارتقای سلامت

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: یکی از موانع موجود بر سر راه اجرای آموزش به بیمار، عدم سازماندهی و نظارت از سوی مدیران بر انجام این فعالیت است. هدف مطالعه حاضر، تعیین تاثیر اجرای الگوی نظارت بالینی (Clinical Supervision Model) بر نگرش بیماران نسبت به آموزش دیدن توسط پرستاران، رضایت بیماران از آموزش پرستاران و کیفیت ثبت آموزش به بیمار به عنوان پیامدهای اجرای آموزش به بیمار است.مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه شبه تجربی از نوع مقایسه گروه های ایستا است که در آن گروه مقایسه و آزمون با یک پس آزمون با هم مقایسه شدند. نمونه های این مطالعه را ۷۲ بیمار در دو گروه مجزای یکسان سازی شده تشکیل دادند. نمونه گیری به روش مبتنی بر هدف انجام شد. الگوی نظارت بالینی در ۳ بخش از بیمارستان ثامن الائمه (ع) شهر مشهد و به مدت ۶ ماه انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات عبارت بود از: پرسشنامه اطلاعات زمینه ای بیماران، پرسشنامه «نگرش بیماران به آموزش پرستاران Patients’ Attitude Toward Education by Nurses» و پرسشنامه رضایت بیماران از آموزش پرستاران «Patient Satisfaction From Nurses” Education» که از طریق مصاحبه تکمیل شدند و چک لیست مشاهده ای «کیفیت ثبت آموزش به بیمارEducation Documentation Quality of Patient » بود.اعتبار ابزارهای پژوهش با استفاده از روش اعتبار محتوا، و پایایی آنها با استفاده از روش دونیمه کردن و تعیین همبستگی بین ارزیاب ها به تایید رسید. داده ها پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۱۱.۵ و با استفاده از آزمون های کای دو و تی مستقل تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: رضایت بیماران بعد از مداخله آموزش پرستاران افزایش یافت و نتایج، تفاوت معنی داری را نشان داد (P=0.02). بعلاوه، بین کیفیت ثبت آموزش به بیمار قبل و بعد از اجرای مداخله تفاوت آماری معنی داری مشاهده شد (P=0.0001).از طرف دیگر، یافته ها تفاوت آماری معنی داری را بین نگرش بیماران قبل و بعد از مداخله نشان نداد.نتیجه گیری: الگوی نظارت بالینی، با سازماندهی، اجرا و بازخورد می تواند برای ارتقاء دانش و مهارت پرستاران در زمینه آموزش بیماران مفید باشد. پژوهش های بیشتری برای بررسی تاثیر این الگو بر سایر جنبه های عملکرد پرستاری مورد نیاز است.

کلید واژه: نظارت بالینی، آموزش به بیمار، کیفیت ثبت، مراقبت های پرستاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.