ویژگی های روان سنجی مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
ویژگی های روان سنجی مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ویژگی های روان سنجی مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ویژگی های روان سنجی مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن ویژگی های روان سنجی مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : روان شناسی کاربردی
تعداد صفحات :۲۴
هدف: هدف پژوهش تعیین ویژگی های روان سنجی مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان بود.روش: روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بود. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای از میان ۹۲۲۴۹ دانش آموز پایه سوم، چهارم و پنجم ابتدایی مدارس دولتی شهر مشهد در سال تحصیلی ۹۰-۸۹، تعداد ۵۰۷ دانش آموز انتخاب شد. ابزارهای پژوهش پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی، مقیاس تجدیدنظرشده اضطراب آشکار کودکان رینولدز و ریچموند (۱۹۷۸)، مقیاس افسردگی کودکان کواکس (۱۹۷۷) و مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان مارچ، پارکر، سالیوان، استالینگ و کانرز (۱۹۹۷) بود.یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد اعتبار بازآزمایی و همسانی درونی کل مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان به ترتیب ۰.۴۸ و ۰.۷۹ است. همچنین همبستگی این مقیاس با مقیاس اضطراب آشکار و مقیاس افسردگی کودکان به ترتیب برابر با ۰.۳۸ و ۰.۰۲ بود که بیانگر روایی همگرا و واگری مقیاس مذکور است. نتایج تحلیل عاملی تاییدی نیز نشان داد که الگوی ۴ عاملی مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان در جامعه ایرانی برازش خوبی دارد.نتیجه گیری: مقیاس چندبعدی اضطراب مشخصه های روان سنجی قابل قبولی در جامعه ایرانی دارد و یک ابزار غربالگری مفید جهت شناسایی کودکان مبتلا به اختلال های اضطرابی است.
کلید واژه: اضطراب کودکان، ویژگی های روان سنجی، مقیاس چندبعدی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.