«راه چنین است و دیگر نیست» نقد امکان بازشناسی رویکرد کثرت گرایانه دینی در تعالیم جینی و بودایی


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 «راه چنین است و دیگر نیست» نقد امکان بازشناسی رویکرد کثرت گرایانه دینی در تعالیم جینی و بودایی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد «راه چنین است و دیگر نیست» نقد امکان بازشناسی رویکرد کثرت گرایانه دینی در تعالیم جینی و بودایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی «راه چنین است و دیگر نیست» نقد امکان بازشناسی رویکرد کثرت گرایانه دینی در تعالیم جینی و بودایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن «راه چنین است و دیگر نیست» نقد امکان بازشناسی رویکرد کثرت گرایانه دینی در تعالیم جینی و بودایی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فلسفه و کلام (مطالعات اسلامی)

تعداد صفحات :۲۴

استفاده برخی فیلسوفان دین در مباحث کثرت گرایی دینی، از حکایت معروف «فیل شناسی کوران» که در اصل، در متون جینی و سپس در متون بودایی آمده، می تواند به این بدفهمی بینجامد که در آموزه های جینی و بودایی، امکان استنباط مفهومی از کثرت گرایی دینی هست یا دست کم در این ادیان، زمینه هایی از قول به کثرت گرایی دینی قابل بازشناسی است. در این مقاله، کثرت گرایی در این معنا مد نظر است که تنوع و تکثر دینی موجود در عالم محصول خطاهای گوناگون بنیادگذاران و صاحبان ادیان مختلف نیست، و پیروان هر دین، بنابر روش خاص خود در کشف حقیقت، می توانند واقعا به حقیقت دست یابند و از این رو، صاحب هیچ دینی نمی تواند معتقد باشد که فقط او که به حقیقت نهایی دست یافته و دیگران، در صورتی که از روش پیشنهادی دینی او، تبعیت نکنند، بر خطا رفته اند. در این مقاله با بررسی مبانی معرفت شناسی جینی و بودایی معلوم می شود که در هر دو دین، معرفت های ناقص، در برابر معرفتی مطلق و کامل قرار داده می شوند و شناخت کسی که به مرحله نهایی معرفت می رسد، از همه معرفت های ناقص، برتر است و نسبی بودن معرفت را پایانی هست و کسی که “راه” را به درستی طی کند، از قید معرفت های ناقص و نسبی می تواند رها شود. از سوی دیگر در این مقاله نشان داده می شود که در آموزه های اصلی هیچ یک از این دو دین، و در اقوال بنیان گذاران و معلمان طریقت آنها، هیچ مفهوم روشنی از کثرت گرایی دینی را نمی توان باز شناخت.

کلید واژه: کثرت گرایی دینی، جینیزم، بودا، بودیزم، معرفت شناسی، حقیقت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.